19 دی: «هایکو ماس» وزیر امورخارجه آلمان که به لبنان سفر کرده است، شامگاه چهارشنبه در دیدار با "میشل عون" رییس جمهوری لبنان، بار دیگر تأکید کرد که برلین آمادگی دارد که در برابر پیامدهای ناشی از انفجار بندر بیروت از لبنان حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان (NNA) ماس در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری در "عبدا" صورت گرفت، تأکید کرد که کنفرانس پاریس که با ابتکار عمل "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه برای حمایت از لبنان و مردم آن برگزار شد، بیانگر همبستگی جامعه جهانی با لبنان و حکایت از آن داشت که جهانیان برای عبور لبنانی‌ها از آنچه روی داد، در کنار دولت بیروت ایستادند.

وزیر امورخارجه آلمان افزود: ما خیلی سریع کمک‌های فوری را از طریق هلال احمر لبنان و از طریق کادری که وارد بیروت شدند و نیز تیم نجات، در اختیار دولت لبنان قرار دادیم.

وی افزود: علاوه بر اعطای کمک ۲۰ میلیون یورویی آلمان، برلین کمک‌های دیگری نیز برای کمک به اقتصاد لبنان ارائه خواهد کرد.

ماس همچنین اعلام کرد: مقرر شد، شرکت زیمنس ۲ ژنراتور با ظرفیت تولید ۸۰ مگاوات که برق ۶۵ هزار نفر را تأمین می‌کند و با هزینه ۴۵ میلیون یورو، به مدت یک سال، رایگان در اختیار لبنان قرار دهد.

وزیر امورخارجه آلمان افزود: تجهیزات ضروری برای تولید برق در چند روز آینده وارد بیروت خواهد شد تا در مناطق خسارت دیده نصب شود.

پیش از آغاز این سفر یک روزه، ماس در صفحه توئیتر خود، بر لزوم انجام اصلاحات عمیق اقتصادی و عزم دولتمردان لبنان برای تغییر اوضاع این کشور تاکید کرده بود.

در انفجار ۴ آگوست (۱۴ مرداد) در اسکله بیروت، تاکنون ۱۷۱ تن کشته و بیش از ۶ هزار زخمی و ده‌ها نفر مفقود شدند و حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار خسارت مالی بر لبنان وارد کرده است.

  • نویسنده :
  • منبع :