19 دی: امام جمعه قم گفت: اخیرا در صنایع دفاعی کشور صهیونیست ها اقداماتی داشتند که عوامل نفوذی در این زمینه برای از کار انداختن قدرت موشکی تلاش کردند تا نقطه قوت را به ضعف تبدیل کنند.
آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار داشت: در آستانه اربعین هستیم که عاشقان سیدالشهدا علیه السلام به توصیه‌های دشمنان، پاسخ نه گفتند و این روزها ایام پیاده روی به کوی دوست است و ما بازمانده ایم و شاید افرادی در روزهای آینده به سرزمین کربلا مشرف شوند و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام با حضور خود اینگونه بیان می‌کنند که ما حضرت را تنها نخواهیم گذاشت.
خطیب جمعه قم با اشاره به روز بانکداری اسلامی گفت: در سال ۶۲ قانونی تصویب شد تحت عنوان بانکداری بدون ربا که ای کاش تصویب کنندگان دنباله این کار را می‌گرفتند تا امروز بانک‌های بدون ربای رسمی ما به برخی از بانک‌های دولتی و قرض الحسنه محدود نمی‌شد.
آیت الله حسینی بوشهری عنوان داشت: ربا اعلام جنگ با خداوند است و خدا کند آنچه رخ داده است ربا نباشد و در روایات آمده انسان نباید ربا خواری کند و این موضوع تنها متوجه بانک‌ها نیست و اشخاص نیز مسئول هستند و برخی از افراد انسان‌ها تهی دست را پیدا می‌کنند و در قبال پولی که به آنان می‌دهند، مبلغ بیشتری اخذ می‌کنند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: مجمع یکی از اختیارات شورای فقهی بانک را در زمینه نظارت حذف کردند که اگر شورای فقهی می‌گذاریم تا بر اساس موازین عمل کند باید تا خط آخر اختیار عمل داشته باشد.
امام جمعه قم ابراز داشت: اقتدار ارتش و نیروی‌های مسلح ما قابل کتمان نیست و دشمن امروز به خاک و کشور محمدی، علوی، فاطمی و حسینی چشم طمع دوخته است که از نیروهای مسلح برای مقابله با دشمنان تشکر داریم.
آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به هفته دولت عنوان داشت: ما رهبر حکیم و دلسوزی داریم که به جا تشویق می‌کند و در زمان خود هشدار می‌دهد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیأت دولت سنگ تمام برای رئیس جمهور و هیأت دولت گذاشتند و فرمود من نسبت به رئیس جمهور هم تقدیر و هم تمجید می‌کنم.
امام جمعه قم عنوان داشت: در بخش‌های مختلف در دو سال اخیر گام‌های بلندی برداشته شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این امر اشاره کردند و فرمودند روزی نتایج کارهای بنیادین این دولت ظاهر خواهد شد.
وی با بیان اینکه رهبری فرمودند، عده‌ای به فردا توجه ندارند و می‌خواهند فردا را قربانی امروز کنند افزود: این دولت اما این کار را نکرد و تلاش می‌کند برای امروز و فردا چاره اندیشی کند.
آیت الله حسینی بوشهری بیان داشت: به خاطر مشکلاتی که امروز مردم با آن دست به گریبان هستند، اقدامات دولت دیده نمی‌شود و حضور میدانی رئیس جمهور، مواضع انقلابی و روحیه جهادی ایشان، به کار گیری جوانان در اداره کشور و سیاست خارجی و ارتباط با همسایگان در این زمینه تعبیر عجیبی دارند که فرمودند ارتباط با همسایگان را می‌ستاییم و با هیچ همسایه ای نباید مناقشه‌ای داشته باشیم و باید مناقشه‌ها به همکاری تبدیل شود.
امام جمعه قم بیان داشت: ما با همه دولت‌های که تمایل به ارتباط با ما هستند جز کشورهای محدود، آماده همکاری داریم و حضور در پیمان‌های بین المللی و منحصر نکردن ارتباطات بیرونی ما به دنیای غرب از جمله رویکردهای مناسب دولت بوده است.
وی ادامه داد: اقتصاد از اولویت‌های اصلی کشور است و مهار تورم در سال مهار تورم با رشد تولید و حمایت از تولید با برداشتن موانع بر سر کار و حمایت از سرمایه گذاران و تشخیص به موقع نیازهای مردم و رعایت عدالت در تصمیمات اقتصادی، ثبات بازار و نرخ ارز باید ملاحظه شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خنثی سازی توطئه حدید رژیم صهیونیستی علیه صنایع دفاعی کشور گفت: اخیراً در صنایع دفاعی و موشکی و هوافضای کشور صهیونیست‌ها اقداماتی داشتند که عوامل نفوذی در این زمینه برای از کار انداختن قدرت موشکی تلاش کردند تا نقطه قوت را به ضعف تبدیل کنند که به فضل خداوند دشمن در این زمینه ناکام ماند.
  • نویسنده :
  • منبع :