19 دی: معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: هفت موکب اربعینی به نام هفت تن از امامزادگان شاخص استان قم در این ایام برپا شده و خدمات اسکان، پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می‌دهند.
حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به برپایی موکب اربعین در هفت بقعه استان قم اظهار کرد: در سه بقعه متبرکه امامزادگان جعفر(ع) زواریان، شاه جمال(ع) و ابراهیم و محمد(ع)، مواکبی برای پذیرایی از زائران برپا شده و همچنین امکان اسکان موقت و شبانه زائران هم فراهم است.
وی افزود: به طور میانگین، دو هزار نفر به صورت همزمان طی ۲۴ ساعت از خدمات اسکان در این سه بقعه متبرکه استفاده می‌کنند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه در حرم‌های مطهر امامزادگان احمد بن قاسم(ع)، علی بن جعفر(ع)، شاه سید علی(ع) و چهار امامزاده(ع) هم خدمات پذیرایی و فرهنگی به زائران ارائه می‌شود گفت: هر چهار موکب در مسیر بلوار پیامبر اعظم(ص) برپا شده‌اند.
وی ادامه داد: علاوه بر این غرفه‌های ویژه کودکان و نوجوانان با موضوعات قرآنی، هنری و سرگرمی هم در کنار این موکب‌ها دایر هستند.
حجت الاسلام جباری با اشاره به طبخ و توزیع روزانه ۵ هزار پرس غذای گرم بین زائران توسط هفت موکب یاد شده گفت: ۵۰۰ نفر از خدام بقاع متبرکه و عوامل اجرایی اوقاف هم در قالب خادمان مواکب اربعین مشغول فعالیت هستند.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در جوار مواکب امامزادگان در شهر قم خبر داد و افزود: در این ایستگاه‌ها، میوه، چای، شربت، آب خنک و آب جوش در اختیار زائران و مسافران قرار می‌گیرد.
وی تصریح کرد: همزمان را روز اربعین، مراسم معنوی قرائت زیارت اربعین در بقاع شاخص استان قم تدارک دیده شده و بسیاری از آنها، ضیافت ناهار هم برای زائران برپا می‌کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :