19 دی: رئیس جمهور موثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و گفت: اعمال موثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضد امنیتی است.
سید ابراهیم رئیسی یکشنبه شب در دیدار «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه با اشاره به اشتراکات تمدنی و تاریخی دو کشور ابراز امیدواری کرد که سطح همکاری‌های فیمابین در دوره جدید ریاست جمهوری آقای اردوغان بیش از پیش ارتقا یافته و به تقویت تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی دو طرف بیانجامد.
رئیس جمهور همچنین با اشاره به نگرانی‌های امنیتی ترکیه در منطقه، موثرترین راهکار برای مقابله با تروریسم را احترام به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی همه کشورهای منطقه دانست و تصریح کرد: اعمال موثر حاکمیت ملی هر دولتی بر تمام اراضی سرزمینی آن، بهترین راه جلوگیری از فعالیت‌های تروریستی و ضد امنیتی است.
رئیسی با ضروری دانستن مقابله با حضور کشورهای بیگانه در مناطق مختلف از جمله قفقاز، بر حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و همکاری میان کشورهای هر منطقه تاکید کرد.
رئیس جمهور در ادامه فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی را در هموار کردن مسیر تعاملات تجاری دو کشور و تبادل ظرفیت‌های متقابل موثر دانست.
«هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران و ترکیه ظرفیت‌های زیادی برای گسترش و تقویت همکاری‌ها و تعاملات خود با یکدیگر دارند، تحقق هدف ارتقای سطح مبادلات تجاری فیمابین به ۳۰ میلیارد دلار را ممکن دانست و بر اراده ترکیه برای تحقق آن تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ترکیه با بیان اینکه گسترش سطح تعاملات دو کشور نیازمند توجه و حمایت خاص سران ایران و ترکیه است، حمایت جمهوری اسلامی ایران از عضویت این کشور در گروه بریکس و نیز گفتگو و همکاری دو کشور در زمینه حل و فصل مسائل منطقه‌ای را خوستار شد.

  • نویسنده :
  • منبع :