19 دی: مسئول حافظان حریم حرم حضرت معصومه(س) از تدوین درسنامه اختصاصی امر به معروف ویژه اماکن مذهبی خبرداد و گفت: تا به امروز 110 مبلغه تخصصی آموزش دیده تا با رفتارهای محبت‌آمیز و گفتار نیک عموم افراد را به حجاب و عفاف دعوت کنند.
زهرا شهرکی مسئول حافظان حریم حرم حضرت معصومه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اهمیت شیوه امر به معروف تصریح کرد: برخورد دلسوزانه و محبت آمیز محور انجام فریضه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است از آنجایی که مقوله حجاب و عفاف بسیار حساس است نمی‌توان از هر روش و شیوه‌ای برای دعوت به حجاب و عفاف بهره گرفت و تنها استفاده از روش‌های موثر می‌تواند مورد قبول شخص دعوت شونده باشد.
وی اضافه کرد: بر همین اساس به درخواست واحد حافظان حریم حرم برای نخستین بار در کشور درسنامه امر به معروف و نهی از منکر با محوریت حجاب و عفاف از سوی اداره آموزش آستان مقدس برای خادمان و مبلغان تدوین شده و شیوه‌های متنوعی برای دعوت اثر گذار به مبلغان آموزش داده شده است که در حال حاضر حدود ۱۱۰ مبلغ متخصص در واحد حافظان حریم در قالب ۴ شیفت خدمتی به روش های محبت آمیز و با اهدای هدایای متبرک مشغول خدمت و دعوت بانوان و دختران کودک، نوجوان و جوان به مقوله حجاب و عفاف هستند.
شهرکی تصریح کرد: خدام دختران و بانوان را به شیوه‌های زیبا و اثر گذار به رعایت حجاب و عفاف دعوت می کنند که این دعوت زیبا براساس نظر سنجی های صورت گرفته از بانوان نقطه عطفی در زندگی آنها بوده و این بانوان و دختران این دعوت را عنایت حضرت معصومه(س) به خود قلمداد کرده ‌ و تاکید می‌کنند به واسطه این عنایت حضرت همواره پرچمدار حجاب و عفاف فاطمی در جامعه خواهند بود.
اهدای ۱۳۷ هزار بسته هدیه در طول ایام مختلف سال به بانوان و دختران
وی عنوان کرد: واحد حافظان حریم آستان مقدس حضرت معصومه(س) همانطور که تأکید شد یکی از مهم‌ترین روش‌هایی را که برای دعوت دختران و بانوان به مقوله حجاب و عفاف انتخاب کرده است اهدای هدایای متبرکی و ملزومات حجاب و عفاف است که حدوداً در طول سال بیش از ۱۳۷ هزار بسته شامل ملزومات حجاب و عفاف گیره، روسری، ساق دست، چادر و گل خشک متبرک ضریح مطهر به بانوان و دختران کودک و نوجوان اهدا می کند.
شهرکی افزود: کتاب‌های ترگل، گلپوش، لینالونا، غیرت و حیا، دلواپسی و مردان غربی از سوی واحد حافظان حریم در موضوع حجاب و عفاف در قالب بسته های هدیه فرهنگی به بانوان و دختران کودک، نوجوان و جوان اهدا شده است.
وی عنوان کرد: برگزاری مسابقه از کتاب واجب فراموش شده، اهدای لوح یاد بود به دختران و بانوان در ایام مناسبتی، اهدای ملزومات حجاب و عفاف و تشویق بیش از ۲۵ هزار دختر کودک و نوجوان محجبه و اجرای طرح خادمیاران افتخاری امر به معروف و نهی از منکر از میان مبلغان برجسته حوزه‌های علمیه خواهران از دیگر اقدامات واحد حافظان حریم در طول سال بوده است.
شهرکی گفت: واحد حافظان حریم در راستای نقش محوری حجاب در حفظ آرامش و امنیت و تربیت نسل صالح در کانون خانواده ها، احکام مرتبط با حجاب و عفاف و همسرداری را در قالب بروشور همراه با هدیه فرهنگی به نوعروسان اهدا می کند و همچنین مادران جوانی که دارای چند فرزند هستند با هدف افرایش جمعیت و تربیت نسل منتظر با شعار «امید است که مادر یاران تو باشم یا صاحب الزمان» از سوی واحد حافظان حریم با هدایای فرهنگی تشویق و ترغیب می شوند که ضمن حفظ حجاب و عفاف این مبحث مهم و محوری را در تربیت فرزندان منتظر و نسل صالح نقطه کانونی قرار دهند و بر مبنای آن فرزندان خود را تربیت کنند.
وی اضافه کرد: اهدای بسته های متبرک به اردوهای دانش آموزی، اهدای هدیه به زائران غیر ایرانی و تبیین مبحث پوشش برای آنان، برگزاری نمایشگاه های تصویری با محوریت بیان سیرتحولی پوشش در طول تاریخ و بیان این مطلب که پوشش حداقلی از دیر باز پوشش کنیزان بوده که خرید و فروش می شده اند نه انسان های آزاده از دیگر محورهای فعالیت واحد حافظان حریم است.
مسئول حافظان حریم آستان حضرت فاطمه معصومه(س) تصریح کرد: این واحد با توزیع بسته های حجاب و عفاف، گل خشک متبرک و جملات انگیزشی در حوزه حجاب و عفاف به صورت هدفمند و با پشتوانه علمی و آموزشی مشغول تربیت مبلغ متخصص و اجرای طرح تبلیغی است و بنابر نظر سنجی ها دعوت زیبا و مَحبت آمیز سبب موفقیت ۹۸ درصدی فعالیت‌های تبلیغی این واحد در میان دختران و بانوان شده است.
چادر علم یاری امام حسین(ع) پس از عاشورا
شهرکی گفت: در روز عاشورا پس از شهادت امام حسین(ع) حضرت زینب(س) با چادر خویش که به مثابه علم برای قیام عاشورا بود امام حسین(ع) را یاری کردند و ایشان در پناه چادر زهرایی ماموریت خود را به انجام رساندند.
وی تصریح کرد: همین چادر امروز بیرق جامعه اسلامی برای دفاع از امام حسین(ع) و اسلام است همان بیرقی که امام زمان(ع) برای جسارت به آن در صحرای کربلا ،برای بانوان حرم هر صبح و شام خون گریه می کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :