19 دی: رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: طرح غربالگری، پیشگیری و درمان بهینه سرطان با هدف تشخیص زودرس انواع سرطان‌ها و استفاده از بهترین روش‌ها برای معالجه بیماران، در مراکز درمانی منتخب استان که با همین هدف به پیشرفته‌ترین تجهیزات روز مجهز شده‌اند، انجام می‌گیرد.
مهدی مصری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، پیرامون این موضوع افزود: برای اجرای این طرح در قم که از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان است از همه ظرفیت‌های مراکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی منتخب همچون بیمارستان شهید بهشتی استفاده می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت همراهی مردم در اجرای موفق طرح غربالگری، پیشگیری و درمان بهینه سرطان در قم، افزود: تلاش می‌کنیم در زمینه پیشگیری و درمان سرطان از جمله استان‌ها برتر کشور باشیم و به همین منظور امکانات زیرساختی بسیار خوبی را در قم فراهم آوردیم.
وی ادامه داد: علاوه بر سرطان،‌ پیشگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی نیز از دیگر برنامه‌های مهم دانشگاه علوم پزشکی قم است و ما اعتقاد داریم با اصلاح سبک زندگی و داشتن یک زندگی سالم تا حد زیادی می‌توان از ابتلا به این نوع از بیماری‌ها جلوگیری کرد.
مصری گفت: در همین رابطه مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی قم اقدامات خوبی را برای ارتقا سطح سلامت عمومی در استان اجرا می‌کند که از جمله آن علاوه بر اجرای طرح‌های پیشگیری از بیماری‌ها، استفاده از مولفه‌های طب سنتی برای ارائه الگوی زندگی سالم به افراد است.
وی افزود: همچنین مباحث مرتبط با سلامت روان و سلامت اجتماعی در کانون توجه دانشگاه علوم پزشکی قم قرار دارد و این دستگاه اجرایی از طریق زیرمجموعه‌های خود از جمله مراکز بهداشت و پایگاه‌های سلامت با ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌پزشکی برای ارتقا سطح سلامت مردم در موارد یاد شده تلاش می‌کند.

  • نویسنده :
  • منبع :