19 دی: معاون فرهنگی ،‌اجتماعی و زیارت استاندار قم از اسکان یافتن ۳۰۷ هزار زائر ایام اربعین در این استان در بازه زمانی ۲۷ مرداد گذشته تا پایان جمعه هفته گذشته خبر داد.
ابوالقاسم مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این تعداد و در همان بازه زمانی ۳۱ هزار و ۷۶۵ زائر داخلی و خارجی در محل‌های اقامتی تحت نظر اماکن (تخت های رسمی) اسکان یافتند.
وی ادامه داد: در همین مدت ۷۵ هزار و ۵۴۰ نفر نیز در اماکن زیر نظر ستاد مردمی اربعین پذیرش شدند.
وی ابراز داشت: از ۲۷ مرداد ماه و تا پایان جمعه ۱۷ شهریورجاری، ۱۱ هزار نفر در خیریه خیابان ایستگاه قم و ۳۴ هزار و ۱۲۰ تن در حرم مطهر حضرت معصومه(س) اسکان یافتند.
معاون استاندار قم با اشاره به آمار اسکان زائران ایام اربعین در مدت ذکر شده در مسجد مقدس جمکران نیز گفت: ۳۵ هزار و ۸۲۶ زائر ایرانی و ۶ هزار و ۱۹۵ زائر خارجی در آن مسجد پذیرش شدند.
وی افزود: حدود ۷۵هزار زائر نیز در پارک‌ها و بوستان‌ها اسکان یافتند و در مدت مذکور همچنین هفت هزار نفر در موکب ایجاد شده در سلفچگان قم اسکان داشتند.
بخش سلفچگان به مرکزیت شهر سلفچگان یکی از بخش‌های قم است و دارای یک نقطه شهری و ۴۰ روستا می‌باشد. این بخش بالغ بر ۱۵ هزار تن جمعیت دارد که سه هزار تن آن در شهر سلفچگان زندگی می‌کنند. سلفچگان در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی قم قرار دارد.
مقیمی همچنین از اسکان در مراکز آموزشی استان نیز خبر داد و گفت: طی این مدت ۳۲ هزار و ۶۶ نفر نیز در اماکن تعیین شده برای اسکان آموزش و پرورش قم پذیرش شدند.
گفتنی است طبق پیش‌بینی‌های انجام‌شده در این استان برای اسکان ۴۰۰ هزار زائر اربعین برنامه‌ریزی شده‌است. زمان استقبال از زائران و پذیرش آنان نیز از نخستین روز شهریورماه آغازشده و به مدت ۲۵ روز ادامه دارد.
امسال علاوه بر مسجد مقدس جمکران، امامزاده جمال (ع)، منازل، مساجد و حسینیه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها و بقاع متبرک امامزادگان برای میزبانی از زائران مراسم بزرگ پیاده‌روی اربعین ساماندهی شده‌است.
  • نویسنده :
  • منبع :