19 دی: دادستان عمومی و انقلاب بندرامام خمینی (ره) گفت: مظنون اصلی تیراندازی و سه نفر از صاحبان مراسم عزاداری در بندر امام خمینی (ره) که منجر به کشته شدن مداح این مراسم شده بود، بازداشت شدند.
به گزارش دادگستری خوزستان، محمدرضا جعفری‌اصل در این خصوص بیان کرد: شامگاه شنبه هفته جاری در پی تیراندازی هوایی در یک مراسم عزاداری، مداح مراسم که مشغول انجام مداحی بود، مورد اصابت قرار گرفت و جان خود را از دست داد.
وی ادامه داد: پس از اطلاع از این حادثه، بلافاصله دستورات قضایی لازم صادر و با رصد اطلاعاتی و تلاش مامورین فراجا سه نفر از عوامل برگزارکننده مراسم که جهت عدم تیراندازی در مراسم تعهد داده بودند بازداشت و مظنون اصلی این تیراندازی نیز شناسایی و دستگیر شد.
جعفری‌اصل گفت: پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده و سایر عوامل مرتبط با حادثه نیز تحت تعقیب قضایی قرار دارند.
وی با بیان اینکه خط قرمز دستگاه قضایی، حفظ امنیت و برخورد با مجرمین است و مطابق قانون مجازات سنگینی برای افراد هنجارشکن و مخل نظم و آرامش عمومی اعمال می‌شود تاکید کرد: از مردم درخواست داریم تا با کنار گذاشت این رسم اشتباه، ضمن حفظ جان خود و اطرافیان، به ارتقای امنیت جامعه کمک کنند.
گفتنی است؛ مسئولان، بزرگان و ریش سفیدان و دستگاه قضا برای جلوگیری از انجام رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و عروسی در استان طی سال‌های اخیر نشست‌ها و پویش‌های مختلفی را برگزار کردند اما همچنان در برخی مراسم این رسم انجام می‌شود که باعث مصدوم شدن و یا مرگ افراد زیادی شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :