19 دی: بازارچه اقتصاد مقاومتی شامل ۵۰ غرفه عرضه محصولات خانگی و تولیدکنندگان نوشت افزار و پوشاک ایرانی اسلامی از سوی سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم برپا شده است.
امیر جعفری روز دوشنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه و بازارچه اقتصاد مقاومتی قم که توسط سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برپا شده اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در دهه اخیر بر موضوع اقتصاد در نامگذاری سال‌ها تاکید داشته‌اند که این امر نشان دهنده آن است که تقویت اقتصاد می‌بایست رویکرد اصلی کشور در بخش‌های مختلف باشد.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم با بیان اینکه، ایران اسلامی در حوزه علوم مختلف پیشرفت‌های خوبی داشته است افزود: تاکید رهبر معظم انقلاب بر موضوع اقتصاد متکی بر اقتصاد مقاومتی است که در این راستا فعالان اقتصادی می‌بایست سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغیه از سوی رهبر معظم انقلاب را مطالعه کنند.
جعفری ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ما در عرصه اقتصادی، درگیر یک جنگ تحمیلی هستیم و این بدان معنا است که عده‌ای باید در این میدان نبرد حاضر و مجاهدت داشته باشند و به این عرصه نیز باید به دید جهاد نگریست.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم عنوان داشت: از دید رهبر معظم انقلاب، اقتصاد مقاومتی می‌بایست بومی، علمی و برگرفته از فرهنگ ایرانی اسلامی باشد که در این راستا فعالان اقتصادی باید توجه داشته باشند که تولیدات آنان مطابق با فرهنگ بومی بوده و نباید به گونه‌ای باشد که ترویج کننده سبک زندگی غربی باشد که متأسفانه در عرصه تولید پوشاک این مشکل وجود دارد.
وی با بیان اینکه عرصه اقتصاد یک عرصه رقابت است افزود: تولیدات ما نباید دارای مصادیق رقابت با سایر کالاهای مشابه باشد که در غیر این صورت به اهداف خود دست نخواهیم یافت و در این راستا نیاز است تا ذائقه جوانان را پیدا کنیم و بر اساس آن عمل کنیم.
معاون هماهنگ‌کننده سپاه قم ابراز داشت: ممکن است برخی‌ها مدعی باشند که کیفیت تولیدات داخل کشور مطلوب نباشد که باید عنوان کرد اگر می‌خواهیم که تولید و اقتصاد کشور رشد کند این امر نیازمند حمایت از سوی مردم نیز هست و کشورهای آسیای شرقی با حمایت‌های مردم خود به پیشرفت‌های امروزی دست یافتند.
گفتنی است، نمایشگاه و بازارچه اقتصاد مقاومتی قم شامل ۵۰ غرفه عرضه محصولات خانگی و تولیدکنندگان نوشت افزار و پوشاک ایرانی اسلامی تا ۳۰ شهریورماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۴ و عصرها از ساعت ۱۶ تا ۲۳ در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) جنب گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم برپا شده است.
  • نویسنده :
  • منبع :