19 دی: سخنگوی وزارت خارجه درباره تعرض به سفارت ایران در فرانسه گفت: سفیر فرانسه در تهران در گفتگو با مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه این اقدام را محکوم کرد. تلاش می‌کنند هویت تعرض کنندگان مشخص و افراد تحت تعقیب قرار بگیرند. این کشور باید به پیگیری‌های خود ادامه دهد.
ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه، در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران، درباره تعرض به سفارت ایران در فرانسه، گفت: این تعرض به بخش بیرونی درب بخش کنسولی سفارت ایران در پاریس صورت گرفت. تعرض به بخش کنسولی یعنی تلاش برای ایجاد اخلال در روند بخش کنسولی سفارت و تضییع حقوق شهروندان که روزانه به بخش کنسولی مراجعه می‌کنند. طی یادداشت رسمی و دیدارهای انجام شده در تهران و پاریس به مقامات فرانسه این موضوع را پیگیری کردیم. برخی با سو استفاده از شرایط دست به تعرض زدند.
وی گفت: به فرانسه و برخی کشورهای اروپایی تذکر دادیم تا مبتنی بر کنوانسیون وین به وظایف خود عمل کنند. دولت فرانسه در چارچوب کنوانسیون ۱۹۶۱ وین مسئول تامین امنیت سفارت ایران است. سفیر فرانسه در تهران در گفتگو با مدیرکل اروپای غربی وزارت خارجه این اقدام را محکوم کرد. تلاش می‌کنند هویت تعرض کنندگان مشخص و افراد تحت تعقیب قرار بگیرند. این کشور باید به پیگیری‌های خود ادامه دهد.

  • نویسنده :
  • منبع :