19 دی: وزیر آموزش و پرورش درباره اجرایی‌سازی مصوبه کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، گفت:در سال آینده امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی برگزار می‌شود.
رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه جلسه هیات دولت در خصوص شعار آغاز سال تحصیلی گفت: سال تحصیلی را با شعار «همه با هم یکصدا ایران، مدرسه قوی، ایران قوی» با حضور رئیس جمهور آغاز خواهیم کرد.
وی ادامه داد: ۲۶ شهریور همایش ملی مدیران کل مدارس کشور با میزبانی تهران با حضور ۴ هزار مدیر مدرسه برگزار می‌شود.
سال آینده امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی برگزار می‌شود
رضا مراد صحرایی درخصوص بررسی گزارش آموزش و پرورش درباره اجرایی‌سازی مصوبه کنکور در شورای عالی انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: گزارش اجرای مصوبه را ارائه دادیم. خوشبختانه مصوبه به خوبی اجرا شده است. در سال آینده امتحانات پایه دهم و یازدهم نهایی برگزار می‌شود.
وی در ادامه با بیان اینکه سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد ضریب تحصیلی قطعی پایه دوازدهم خواهد بود اما دهم و یازدهم هم نهایی است، تاکید کرد: دلیل نهایی برگزار شدن هم این است که برای سال ۱۴۰۳، سابقه تحصیلی ایجاد شود. بنابراین برای سال ۱۴۰۳ هر سه پایه امتحان نهایی خواهند داشت.
وزیر آمزش و پرورش درخصوص رتبه‌بندی معلمان نیز گفت: طبق وعده‌ای که داده بودیم، فرآیند رسیدگی به اعتراضات آغاز شده است. تا دیشب حدود ۷۰ هزار حکم جدید صادر شده و ان‌شالله همین روند ادامه خواهد داشت.
۱۰ هزار کلاس درس با حضور رییس جمهور افتتاح می‌شود
صحرایی با بیان این خبر که هفته آینده ۲۶ شهریور ماه، همایش ملی مدیران مدارس کل کشور به میزبانی تهران برگزار خواهد شد، گفت: پروژه‌های آغاز مهر را رونمایی خواهیم کرد و پیش‌بینی شده که ۱۰ هزار کلاس درس به صورت همزمان افتتاح شود تا سال تحصیلی بانشاطی را آغاز کنیم.
وزیر آموزش و پرورش درباره تاکیدات رهبر انقلاب برای تقویت استان سیستان و بلوچستان، گفت: به طور کلی موضوع محرومیت‌زدایی و گسترش عدالت آموزشی در سر خط فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش است. در سفری که بنده به سیستان و بلوچستان داشتم، بیش از ۱۰۰ مدرسه، جایگزین مدارس کانکسی شد. امسال نیز باید برای کمبود معلم و تقویت مدارس دولتی آنجا باید فکر کنیم.
وی خاطرنشان کرد: طرحی زیر نظر معاون اول رئیس جمهوری ویژه استان سیستان و بلوچستان در حال اجرایی شدن است تا بتوانیم مدارس روستایی و عشایری آن منطقه را تقویت کنیم. این طرح، کار مشترک ما و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) است.
  • نویسنده :
  • منبع :