19 دی: مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی قم گفت: احداث ناحیه صنفی شهر عقیق این استان نیازمند تخصیص زمین برای احداث است.
علیرضا ارجمندی درگفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ایجاد ناحیه صنفی شهر عقیق در قم تصویب اما هنوز زمین لازم برای احداث آن مشخص نشده‌است و ما جای خوبی در ابتدای عوارضی آزادراه قم به تهران را لازم داریم.
وی بیان کرد: طبق آخرین رایزنی‌ها با مسئولین ذیربط پیشنهاد شد زمین مورد نیاز ناحیه صنفی شهر عقیق قم در کنار بهشت معصومه(س) جانمایی شود ولی جای بهتری برای احداث آن می‌خواهیم.
وی افزود: نیازمند به مکانی مناسب در عوارضی قم به تهران هستیم و موضوع زمین فعلا در کش و قوس است و ما زمین‌هایی که معرفی می‌شود را نمی‌پسندیم و امیدواریم بزودی به جمع‌بندی لازم برسیم.
ارجمندی ابراز داشت: قم به عنوان شهر ملی انگشتر معروف است و ایجاد ناحیه صنفی عقیق می‌تواند اقدام بزرگی برای معرفی بیشتر این جاذبه صنایع دستی قم باشد.
وی یادآور شد که دبیرخانه شهر ملی انگشتر نیز به‌زودی در اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم ایجاد می‌شود.
وی در مورد مبلغ تخصیص یافته از مصوبات سفر دی ماه ۱۴۰۰ رئیس جمهور به قم در زمینه میراث فرهنگی گفت: ۶۰ میلیارد تومان در این زمینه مصوب شد که ۲۰ میلیارد تومان آن جذب شده و در طرح‌هایی چون بهسازی بازار کهنه قم مورد استفاده قرار گرفته‌است.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قم افزود: ایجاد سایت موزه قلی درویش و موزه قم از جمله ۲ طرح مهم است که سعی داریم جذب بودجه برای آن ها را در دوم سفر رئیس جمهور به قم بگنجانیم.
  • نویسنده :
  • منبع :