19 دی: معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم از صدور مجوز ساخت‌وساز در شهر در مدت زمانی ۱۵ روز در راستای کاهش و تسهیل فرآیند‌ها خبر داد.
مجید متین‌فر با اشاره به اینکه کاهش زمان صدور پروانه ساخت‌وساز یکی از اهداف مهم معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قم است، اظهار کرد: در این راستا اقداماتی همچون دومرحله‌ای کردن صدور جواز ساخت و کاهش و تسهیل فرآیند‌ها صورت گرفته است. 
او با بیان اینکه در قانون، دو هفته برای صدور مجوز ساخت‌وساز پیش‌بینی‌شده است، افزود: الزاماتی در این زمینه وجود دارد ازجمله اینکه اسناد مالکیت ارائه‌شده و نقشه‌ها به تأیید نظام‌مهندسی ساختمان رسیده باشد. 
معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به اینکه گاهی شهروندان فرایند نظام‌مهندسی را جزئی از مدت‌زمان انجام کار در شهرداری به‌شمار می‌آورند، خاطرنشان کرد: گاهی شهروندان درخواست‌های خارج از حدود پروانه دارند. 
او اضافه کرد: وقتی این مسائل مطرح می‌شود، پرونده وارد فرایند کمیسیون ماده ۵ استان قم می‌شود که این موضوع زمان را افزایش می‌دهد. 
متین‌فر تأکید کرد: اگر حدود درخواست شهروند در طرح تفصیلی بگنجد و امور مربوط به نظام‌مهندسی به‌موقع انجام شود، صدور پروانه دو هفته‌ای انجام خواهد شد.

  • نویسنده :
  • منبع :