19 دی: معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم جزئیات ثبت نام از سوادآموزان دوره انتقال را اعلام کرد.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان قم گفت: معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان از خواهران و برادران کم سواد برای شرکت در دوره انتقال ثبت نام می‌کند.
او افزود: علاقه‌مندان برای ثبت نام وشرکت در کلاس های دوره انتقال سوادآموزی به دفاتر مدارس شهری و روستایی و ادارات آموزش وپرورش مراجعه نمایند.
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش استان گفت: دوره انتقال دوره‌ای است که فرصت ادامه تحصیل را برای کسانی که دوره سواد آموزی (هم طرازباپایان سوم ابتدایی) را گذرانده اند یا کسانی که فاقد شرایط ادامه تحصیل در نظام آموزش و پرورش رسمی هستند فراهم می‌سازد.
او ادامه داد: از این دوره ۸۰۰ ساعته آموزشی، ۶۰۰ساعت به صورت حضوری در۷ ماه و روزانه ۴ ساعت و ۲۰۰ساعت آن به صورت غیرحضوری است.
حجت الاسلام والمسلمین قاسمی نیا عنوان کرد: ارزش تحصیلی دوره انتقال مطابق با مصوبه ۸۳۳ جلسه شورای عالی آموزش وپرورش هم طراز با پایان دوره ابتدایی است.
معاون سوادآموزی قم بیان کرد: فردی می‌توانددردوره انتقال ثبت نام نمایدکه دارای کارنامه قبولی دوره سوادآموزی، دوره تکمیلی، دوره پایانی نهضت سوادآموزی یا کارنامه پایان سوم و یاچهارم و یا پنجم ابتدایی بعدازسال تحصیلی ۱۳۹۱-۱۳۹۲ باشد؛ مواددرسی این دوره شامل دروس فارسی،ریاضی، قرآن کریم، فرهنگ اسلامی، علوم تجربی، علوم اجتماعی، املا و انشا است.
او از جمله اهداف کلی دوره انتقال را ۱- گسترش مهارت‌های خواندن ونوشتن و درک مطلب و کاربرد آن در زندگی ۲-گسترش فرهنگ و معارف دینی و توانمند سازی افراد در به کارگیری دستورات دینی در زندگی فردی و اجتماعی۳-آشنایی بیشتر با مفاهیم ریاضی و علوم و توانمندی به کارگیری آن در زندگی روزمره و ۴- رشد بینش اجتماعی، فرهنگی و سیاسی بزرگسالان برشمرد.
دبیرکارگروه بازماندگان ازتحصیل استان قم در پایان گفت: به یقین اگر تمام‌ والدین و اولیای دانش آموزان هر مدرسه ازنعمت سواد و دانش لازم بهره مندباشند معلمT مدیر و اعضای شورای مدرسه و انجمن اولیا و مربیان در رشد و پیشرفت و کسب افتخارات مدرسه و المپیادهای علمی و آموزشی موفق تر هستند و باعث امید در دانش آموزان و آینده تحصیلی و شغلی و اخلاقی آنان می شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :