19 دی: رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: از تاریخ ۲۲ شهریور لغایت ۲۶ شهریورماه هزار و ۴۸۱ مورد مأموریت توسط اورژانس انجام شد که ۲۵۱ مورد از این مأموریت‌ها به تصادفات اختصاص داشته و آمار مصدومان این تصادفات ۳۴۱ نفر بوده است.
عزت الله بهزادی نیا به ارائه گزارشی از فعالیت اورژانس پیش بیمارستانی استان در تعطیلات آخر ماه صفر امسال پرداخت و عنوان کرد: در این ایام در مجموع از تاریخ ۲۲ شهریور لغایت ۲۶ شهریورماه سه هزار و ۹۱۶ مورد تماس با اورژانس ۱۱۵ قم گرفته شد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با بیان اینکه از این تعداد تماس‌های گرفته‌شده هزار و ۴۸۱ مورد منجر به مأموریت شد، گفت: تعداد تصادفات ۲۵۱ مورد و مصدومان حوادث رخ‌داده ۳۴۱ نفر بودند.
بهزادی نیا مطرح کرد: از تعداد کل مأموریت‌های انجام‌شده ۶۳۵ مربوط به حوادث ترافیکی و غیر ترافیکی بودند که ۴۳۷ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی و ۱۹۸ مورد مربوط به حوادث ترافیکی بودند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: متأسفانه ۲۵ مورد از مأموریت‌ها منجر به فوت شدند که ۲۳ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی و دو مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی بودند.
بهزادی نیا افزود: ۶۲۰ مورد از مأموریت‌های انجام‌شده درمان در محل شدند که ۴۷۷ مورد مربوط به حوادث غیر ترافیکی و هزار و ۴۴۳ مورد نیز مربوط به حوادث ترافیکی بودند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم بیان کرد: ۱۴۹ مورد از مأموریت‌ها با موتورلانس انجام و ۱۳۹ نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال داده شدند؛ همچنین در چهار مورد از مأموریت‌ها بالگرد اورژانس ۱۱۵ قم به پرواز درآمد که هشت نفر از مصدومان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

  • نویسنده :
  • منبع :