19 دی: فرمانده سپاه امام علی ‌ابن ابی‌طالب(ع) قم گفت: به‌مناسبت فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، رده‌های مختلف سپاه و بسیج استان، تعداد ۲۹۰ عنوان برنامه‌ اصلی که هر کدام دارای زیرشاخه‌های متعددی است را در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اجرا می‌کنند.
سردار پاسدار محمد رضا موحد روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به‌مناسبت هفته دفاع مقدس بیان داشت: برنامه‌های این هفته در قم با رژه نیروهای مسلح مستقر در استان در روز جمعه هفته جاری (سی و یکم شهریورماه) ساعت هشت صبح در جوار مسجد مقدس جمکران آغاز می‌شود و با برپایی نمایشگاه تخصصی همراه با اجرای تئاتر و برگزاری رزمایش در عصر همان روز در باغ موزه دفاع مقدس قم ادامه می‌یابد.
وی افزود: عطر افشانی مزار پاک شهیدان، ملاقات با خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران،‌ برگزاری جشنواره ملی فیلم مستند ۱۷ و همچنین همایش نقش بانوان در دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های متنوع و متعدد فرهنگی، هنری، ورزشی و خدمت‌رسانی در سطح مساجد، مدارس و محلات و همچنین بهره‌برداری از طرح‌های آبرسانی بسیج سازندگی قم به روستاهای محروم استان و شروع عملیات اجرایی ساخت مسکن از دیگر برنامه‌هایی است که در این هفته توسط رده‌های مختلف بسیج و سپاه قم اجرا می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به این که نمایشگاه دفاع مقدس قم در نوبت صبح و عصر ویژه بازدید دانش‌آموزان و در نوبت شب (پس از نماز مغرب و عشا تا ساعت ۲۳) برای بازدید عموم برپا می‌باشد، تاکید کرد: تلاش کردیم تا نمایشگاه دفاع مقدس قم با اجرای برنامه‌های متنوع و داشتن غرفه‌های متعدد در بخش‌های مختلف همچون غرفه هوش مصنوعی برای بازدیدکنندگان جذاب باشد.
موحد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که نیازمند حفظ و ترویج ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل امروز هستیم، گفت:‌ ما در جنگ تحمیلی با رهبری امام راحل(ره)، حضور پرشور مردم و ابتکار فرماندهان و رزمندگان اسلام به پیروزی کامل رسیدم و سازمان ملل رژیم بعثی را به عنوان متجاوزگر شناخت.
فرمانده سپاه قم گفت: نیاز است تا سبک مدیریت جهادی حاکم بر آن دوران برای جوانان امروز تبیین شود تا ایشان با استفاده از این الگوی گرانبها برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود در همه زمینه‌ها تلاش کنند.
وی افزود: مشاهده ثمره‌های استقامت و فداکاری رزمندگان اسلام و ملت ایران در دفاع مقدس موجب شده تا مستضعفان جهان آن را به عنوان الگوی خود در برابر مستکبران جهان انتخاب کنند، همچنین جبهه مقاومت در منطقه با نگاه به این الگو تشکیل و روز به روز به پیروزی‌های بیشتر دست یابد.
وی ادامه داد: ایران اسلامی با نگاه به ارزش‌های دفاع مقدس در طول این سال‌ها همواره در برابر انواع تهدیدهای دشمنان ایستادگی کرده و از دل فشارها،‌ فرصت ساخته‌است به نحوی که امروز توطئه دشمنان در همه عرصه‌ها محکوم به شکست است و ایران با اقتدار در عرصه‌های مختلف منطقه‌ای و بین‌المللی نقش آفرینی می‌کند.
استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌ است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد.
جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :