19 دی: سال تحصیلی جدید حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مراسمی با شعار «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» در مدرسه علمیه دارالشفای قم آغاز شد.
این مراسم با حضور آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، آیت الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور،‌ علما، اساتید، نمایندگان مراجع تقلید و برخی از اعضای جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه علمیه برگزار شد.
آیت الله اعرافی در این مراسم طی سخنانی شعار امسال حوزه‌های علمیه را «حوزه علمیه و رسالت تبلیغ و تبیین» اعلام کرد و گفت: یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب نسبت به حوزه‌های علمیه موضوع تبلیغ است و در سالی که جهاد تبیین مورد توجه است باید به این موضوع نیز توجه داشت.
وی با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان در موضوع تبلیغ، از گام برداشتن حوزه و نهادهای حوزوی در عرصه تبلیغ خبر داد و گفت: گروه‌های جهادی و طلبه‌های حوزه علمیه در این مسیر قطعا گام‌های موثری برخواهند داشت و مدیریت حوزه‌های علمیه نیز طرحی جدید را در دست تدوین دارد و برای موضوع تبلیغ جلسه‌های مستمری برگزار شده‌است.
مدیر حوزه های علمیه کشور افزود: تبلیغ نقطه مرکزی کار ما در حوزه است که باید در راستای انجام مناسب آن تلاش کرد و معتقدیم روح برنامه ریزی ها و نظامات حوزه باید امر تبلیغ باشد.
وی اظهار داشت: تمامی فرآِیندهایی که در حوزه‌های علمیه برگزار می‌شود به این منظور است که دین خدا در اعماق دل و جان جامعه بنشیند و این موضوع نیازمند تبلیغ، تبیین و روشنگری است.
اعرافی افزود: در تمامی سطح حوزه‌های علمیه باید اهتمام به تبلیغ وجود داشته باشد و نظام تحقیقی حوزه باید معطوف به تبلیغ دین و ترویج معارف الهی باشد.
وی با بیان اینکه اکنون ۲۰ طرح مهم تبلیغی در حوزه علمیه در حال انجام است ابراز داشت: استادان حوزه باید در امور علمی خود تبلیغ را به عنوان اولویت قرار دهند و حتی اولویت نخست آنان باشد.
عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه کشور افزود: اکنون در عرصه فقه معاصر گام بزرگی برداشته شده‌است و در این مسیر از هدایت‌ها و ارشادات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید نیز استفاده شده‌است.
وی ابراز داشت: مهم ترین پایگاهی که در برابر کج روی ها ایستادگی کرده حوزه علمیه بوده است و عالمان حوزه و روحانیت حلال و حرام خدا را بدون هیچ گونه تصرفی ترویج داده‌اند.
  • نویسنده :
  • منبع :