19 دی: رییس دانشگاه قم گفت: از سال تحصیلی پیش‌رو در همه خوابگاه‌های این دانشگاه ( از عصر تا پایان شب) طلبه مستقر خواهیم داشت تا علاوه بر تعامل با دانشجویان پاسخ‌گوی سئوالات آنان در مباحث مختلف دینی و معرفتی باشند.
حجت الاسلام و المسلمین احمد حسین شریفی روز چهارشنبه درآیین تکریم و معارفه رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم، بیان داشت: در نظام اسلامی فرصت بسیار مغتنمی برای ترویج ارزش‌های الهی به‌وجود آمده است که باید از این ظرفیت به ویژه در محیط‌های دانشگاهی به نحو احسن استفاده شود.
وی گفت: در دانشگاه قم و سایر دانشگاه‌های استان،‌ همه امکانات برای اجرای برنامه‌های مورد نظر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری مهیاست و ما بر اساس رسالت خود هرچه در توان داشته باشیم برای تبیین و ترویج هرچه بیشتر ارزش‌های اسلامی در محیط‌های آموزش عالی استان به‌کار خواهیم بست.
وی ادامه داد: همچنین در حال حاضر میان مسئولان دانشگاه‌های قم تعامل و همراهی بسیار خوبی برای پیگیری اهداف مشترک ایجاد شده که لازم است از این موقعیت به‌وجود آمده برای تعالی روز افزون ارزش‌های اسلامی و اخلاقی در جامعه دانشگاهیان استان به نحو احسن استفاده شود.
دانشگاه قم هم اکنون دارای ۶ دانشکده، هشت مرکز پژوهشی و فناوری، ۳۳ گروه آموزشی، ۱۴۰ رشته تحصیلی و مرکز آموزش‌های آزاد و مجازی و پردیس بین الملل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است.
حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه قم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به‌تحصیل هستند که حدود نیمی از این تعداد را بانوان فرهیخته پردیس خواهران و صدها نفر را دانشجویان غیر ایرانی از کشورهای مختلف جهان تشکیل می‌دهند.
نزدیک به ۳۰۰ عضو هیات علمی از فرهیختگان حوزوی و دانشگاهی در مراتب گوناگون علمی در دانشگاه قم حضور دارند که برخی از ایشان جز نخبگان ملی کشور محسوب می‌شوند.
گفتنی است در این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، از تلاش‌های حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل پور رضا تقدیر و حجت الاسلام و المسلمین علی تقوی به عنوان رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در استان قم معرفی شد.
۱۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز علمی قم مشغول به تحصیل هستند که رقم بسیار قابل توجهی است و نشان از ظرفیت‌ بالای این استان در حوزه فعالیت‌های علمی و پژوهشی دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :