19 دی: هیات جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل از نیروهای حفاظتی این سازمان به خاطر دستگیری و اخراج نماینده رژیم اسرائیل که روز سه شنبه قصد داشت روند برگزاری نشست عالی رتبه در سالن مجمع عمومی را مختل کند، قدردانی کرد.
در ابتدای بیانیه جمهوری اسلامی ایران که در پاسخ به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ایراد گردید، آمده است اهتمام محافظین و پروتکل مجمع عمومی در اجرای قانون علیه مجرمین باید الگویی برای سایر ارکان ملل متحد از جمله شورای امنیت باشد که سال هاست در اجرای قانون و رسیدگی به اعمال رذیلانه رژیم متبوع این فرد، مماشات کرده است.
این بیانیه همچنین با اشاره به سخنان مضحک نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رد ادعاهای ضد ایرانی آن اظهار می دارد ایران هراسی و ترویج اطلاعات گمراه کننده، بخشی از دستورکار همیشگی سخنان -و یا به تعبیر بهتر نمایش های خنده دار- مقامات رژیم اسرائیل در مجمع عمومی است.
رژیم اسرائیل با رنجی عمیق از عدم مشروعیت بین المللی، تلاش دارد از هر موضوعی برای ایراد اتهام به دیگران و منحرف کردن اذهان عمومی از جنایات این رژیم، سابقه طولانی حمایت از گروه های تروریستی و سیاست های نژاد پرستانه اش بهره ببرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی تلاش دارد برنامه صلح آمیز هسته ایران را تهدیدی برای صلح جهانی نشان دهد که این رژیم با دارا بودن انواع تسلیحات کشتار جمعی، از پیوستن به نظام های بین المللی کنترل تسلیحات خودداری کرده و مانع اصلی ایجاد منطقه خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای است. مضافا نماینده این رژیم با بی شرمی تمام و در جایگاه مجمع عمومی در مغایرت کامل با منشور ملل متحد کشورهای دیگر را تهدید به حمله نظامی کرده است.
لازم به یادآوری است که جمهوری اسلامی ایران در چارچوب حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، حق کامل خود برای پاسخ به هرگونه اقدام نظامی و یا هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل را محفوظ می داند.
رژیم اشغالگر قدس به عنوان تنها رژیم آپارتاید باقی مانده در جهان که سیاست های نژادپرستانه خود را در عمل علیه مردم فلسطین تحمیل کرده است، منشا اصلی اغلب بحران ها در خاورمیانه است. این رژیم در حالی از ابتکار صلح در منطقه صحبت میکند که سودای اشغال سرزمین های بیشتر فلسطینی، بخشی ازسیاست روزمره این رژیم است. جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن کامل جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان، بر حمایت خود از آرمان مردم فلسطین و تحقق کامل همه حقوق مسلم آنها به ویژه حق ذاتی آنها در تعیین سرنوشت و ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی در سراسر فلسطین و به پایتختی قدس شریف تاکید می کند.
  • نویسنده :
  • منبع :