19 دی: مراسم تشییع و تدفین آیت الله صلواتی از اساتید پیشکسوت و اخلاق حوزه علمیه قم عصر شنبه در قم برگزار و در حرم حضرت معصومه سلام الله علیها به خاک سپرده شد.

مراسم تشییع و تدفین آیت الله صلواتی از اساتید اخلاق حوزه علمیه قم عصر روز شنبه با حضور مراجع تقلید، نمایندگان بیوت مراجع، علما، اعضای شورای عالی حوزه های علمیه، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، برخی از اعضای شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری، اساتید حوزه، طلاب، شاگردان، مسئولان استانی و مردم ولایتمدار قم از مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار گردید.

بر اساس این گزارش آیت الله سبحانی از مراجع تقلید قم بر پیکر این استاد اخلاق نماز خواندند . پیکر این استاد اخلاق در حرم حضرت معصومه(س) خاکسپاری شد.

گفتنی است مراسم بزرگداشتی نیز شامگاه شنبه از طرف دفتر رهبر معظم انقلاب، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی و مرکز مدیریت حوزه های علمیه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد اعظم برگزار شد.

مرحوم آیت الله صلواتی در علم و عمل نمونه بود

در همین رابطه، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید در پیامی با تسلیت ارتحال آیت الله غلامرضا صلواتی از اساتید پیشکسوت و اخلاق حوزه علمیه قم، تاکید کرد که این مرحوم در علم و عمل نمونه بود.

در این پیام آمده است: خبر ارتحال فقیه پارسا آیت‌الله آقای حاج شیخ غلامرضا صلواتی (رحمت الله علیه) موجب تأسف و تأثر گردید. 

پیام ادامه یافته است: آن مرحوم یکی از شخصیت های ممتاز عصر ما بود؛ استادی که در علم و عمل نمونه و از حیث تقوا و پرهیزکاری برجسته بود. در نهضت امام راحل (رحمت الله علیه) و ترویج مرجعیت آن رهبر فقید پیشگام بود و سالها رنج تبعید را تحمل نمود و عمر با برکت خود را در راه ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) گذراند. 

پیام حاکی است: اینجانب درگذشت این عالم ربانی و استاد برجسته حوزه علمیه قم را به محضر مبارک حضرت بقیه الله الاعظم (عج) و شاگردان و خانواده گرامیشان تسلیت عرض نموده و علو مقام برای آن فقید سعید مسالت می نمایم.

استاندار قم نیز در پیامی آورده است: خبر ارتحال عالم جلیل القدر حضرت آیت الله حاج شیخ غلامرضا صلواتی «رضوان الله تعالی علیه» موجب تاسف و تاثر گردید. 

سید محمد آقامیری در این پیام تصریح کرده است: این فقیه فرزانه سراسر عمر نورانی و پربرکت خویش را صرف ترویج دین و نشر معارف اسلامی و پرورش شاگردان مکتبی کرد و در کنار برخورداری از مراتب و شایستگی‌های والای علمی، در زمینه اخلاقی، فروتنی، ساده زیستی و سلوک معنوی نیز الگوی شایسته‌ای برای رهروان راه حق و حقیقت بود. همچنین آن عالم پارسا یکی از یاران و همراهان حضرت امام خمینی(ره) در نهضت اسلامی محسوب می شد و در این راه مشقات زیادی را به جان خرید. 

پیام حاکی است: اینجانب رحلت این عالم ربانی را به محضر حضرت ولی‌عصر(روحی و ارواحنا له الفداء)، رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)، مراجع عظام تقلید، حوزه‌های معزز علمیه، بیت مکرم و عموم شاگردان و علاقمندان آن بزرگوار تسلیت عرض کرده و از درگاه ایزد منان برای آن فقید سعید، علو درجات و غفران واسعه و برای بازماندگان محترم، صبر و اجر جمیل توأم با سعادت و سلامتی خواستارم.

آیت‌الله غلامرضا صلواتی از اساتید قدیمی دروس خارج حوزه‌ی علمیه‌ قم است که در سال ۱۳۲ از اراک به قم مهاجرت کرد و پس از طی دروس سطح، به حلقه‌ درس اساتید بزرگی هم‌چون آیات عظام بروجردی، سید احمد خوانساری، محقق داماد، گلپایگانی و اراکی پیوست. 

گفتنی است آیت الله صلواتی روز جمعه ۳۱ شهریور ماه به دیار حق شتافت و مراسم تشییع و خاکسپاری آن استاد دروس خارج حوزه امروز شنبه ۱ مهر از ساعت ۱۵ از مسجد حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه (سلام الله علیها) می باشد.

  • نویسنده :
  • منبع :