19 دی: رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه از برگزاری دو نوبت آزمون داوری و میانجیگری در امسال خبر داد و گفت: آزمون نوبت پاییز در آبان و آزمون بعدی در انتهای زمستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه درباره جزئیات برگزاری آزمون داوری و میانجیگری گفت: پذیرش دور‌ه‌های میانجیگری و داوری در دو بخش با آزمون و بدون آزمون برگزار می‌شود که ثبت‌نام بدون آزمون از طریق سایت اطلاع رسانی مرکز توسعه حل اختلاف و سایت جهاد دانشگاهی امکان پذیر است.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی با یبان اینکه ثبت نام دوره‌های بدون آزمون به طور منظم از بیستم تا انتهای هر ماه انجام می‌شود، اظهار کرد: این امکان برای این منظور فراهم شده است که علاقمندان هر ماه در یک بازه زمانی مشخص امکان دسترسی و ثبت نام در این دور‌ه‌ها را داشته باشند.
وی از برگزاری دو نوبت آزمون داوری و میانجیگری در پاییز و زمستان سال‌جاری خبر داد و تصریح کرد:با هماهنگی‌های صورت گرفته با مرکز آزمون جهاد دانشگاهی آزمون نوبت پاییز در آبان و آزمون بعدی در انتهای زمستان سال‌جاری برگزار می‌شود و انتظار می‌رود حجم زیادی از داوطلبان در این آزمون شرکت کنند.
رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه با اشاره به اینکه این آزمون در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: در بخش عمومی این آزمون حقوقدانان و در بخش تخصصی متخصصان در رشته‌های ده‌گانه پیش بینی شده که دعاوی آن‌ها در محاکم رسیدگی می‌شود، شرکت می‌کنند.
وی افزود: پذیرفته شدگان در این آزمون پس از قبولی در مصاحبه علمی و تایید صلاحیت عمومی در دوره‌های آموزشی تخصصی شرکت می‌کنند تا آموزش‌های لازم برای داوری در رشته‌های تخصصی خود را کسب کنند.
حجت الاسلام والمسلمین صادقی یاد آور شد: این آموزش‌ها به منظور آشنایی بیشتر متقاضیان با مسائل حقوقی برگزار می‌شود تا این داوران در حین داوری ضمن تخصص و موضوع‌شناسی به مسائل حقوقی و قوانین مرتبط آشنایی و اشراف کامل داشته باشند.
  • نویسنده :
  • منبع :