19 دی: یک گزارش منتشر شده نشان می‌دهد که ۳ هزار کشیش و کارمند کلیسای فرانسه در چند دهه ۳۳۰ هزار کودک را مورد آزار جنسی قرار داده‌اند.
به گزارش مرکز رسانه قوه قضائیه؛ گزارشی که اخیراً منتشر شده نشان می‌دهد حدود ۳۳۰ هزار کودک در ۷۰ سال گذشته در کلیسای کاتولیک فرانسه قربانی آزار جنسی شده‌اند.
به گفته «ژان مارک ساو»، رئیس کمیسیونی که این گزارش را منتشر کرده، این رقم شامل سوءاستفاده‌هایی است که از سوی حدود ۳ هزار کشیش و سایر افراد دخیل در کلیسا انجام شده است؛ وی گفت که این‌ها اقدامات نادرستی بوده که مقامات کاتولیک در ده ها سال به شیوه‌ای سیستماتیک آن را پنهان کردند.
این کمیسیون مستقل از کلیسا خواست تا اقدامی قوی انجام داده و «نقص» و «سکوت» در این زمینه را محکوم کند. همچنین از کلیسای کاتولیک خواسته شده تا به قربانیان غرامت پرداخت کند.
«ساو» گفت: عواقب آزار جنسی بسیار جدی است. حدود ۶۰ درصد از افرادی که مورد آزار جنسی قرار گرفته‌اند، در زندگی خود با مشکلات بزرگی مواجه می‌شوند.
این گزارش ۲ هزار و ۵۰۰ صفحه‌ای در حالی منتشر شد که جامعه فرانسه به دنبال مقابله با اسرار شرم‌آوری است که مدت‌ها بر ان سرپوش گذاشته شده بود.
این گزارش پس از آن منتشر شده است که رسوایی پیرامون «برنارد پرینات»، یک کشیش که اکنون از مقام خود برکنار شده بود فرانسه را در شوک فرو برد.
پرینات سال گذشته به اتهام آزار جنسی کودکان زیر سن قانونی به پنج سال زندان محکوم شد. او اعتراف کرده بود که برای چندین دهه بیش از ۷۵ نفر را مورد آزار و اذیت قرار داده است.
  • نویسنده :
  • منبع :