19 دی: رئیس سازمان ملی مهاجرت با بیان اینکه طرح‌های مختلفی برای ساماندهی وضعیت اتباع خارجی در ایران تدوین شده و در حال اجرا است، گفت: با حکمرانی نوین و سیاست‌های دقیق، ساماندهی اتباع بهتر و مطلوب‌تر انجام خواهد شد.
عبدالله مبینی روز سه شنبه پس از دیدار چهره به چهره با شماری از اتباع خارجی و پاسخگویی تلفنی به برخی دیگر از آنها، در گفت و گو با مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور اظهار کرد: در دیدار امروز با اتباع عراقی و افغانستانی چند موضوع اساسی وجود داشت.
وی ادامه داد: نخست بحث ساماندهی اتباع و موضوع دوم مدارک اقامتی و درخواست های مختلفی بود که اتباع خارجی داشتند.
رئیس سازمان ملی مهاجرت اضافه کرد: موضوع اتباع یک موضوع پیچیده و در عین حال دارای ابعاد مختلفی است که معمولا با یک حکم ساده نمی توان همه آنها را تعیین تکلیف کرد.
مبینی اظهار کرد: در دیدارهای رودر رو و چهره به چهره امروز که بخشی هم به صورت تلفنی انجام شد، مسایل و مشکلات اتباع مطرح و به دلیل موارد خاص، تصمیم گیری و به مراجع مربوطه ابلاغ شد.
وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور طرح های مختلفی را برای اتباع خارجی در ایران پیگیری می‌کند که نخستین طرح آن، ساماندهی اتباع است.
رئیس سازمان ملی مهاجرت با اشاره به اینکه در این راستا، سامانه‌ای طراحی شده و نوعی حکمرانی نوین را در بحث اتباع دنبال می کند، توضیح داد: در این سامانه، به صورت بیومتریک، تمام داده های فیزیکی اتباع همچون اثرانگشت، عنبیه و چهره ثبت می شود و همراه با کارت هویتی که تعریف شده است به «کد یکتا» متصل می شود.
مبینی اظهار کرد: این یک کد هویتی است که اتباع فارغ از اسم و مشخصات فردی در سامانه ای در وزارت کشور، ساماندهی می شوند و مبنایی برای همه کسانی است که در کشور حضور دارند.
وی خاطرنشان کرد: این کد، وضعیت اتباع، نوع خدماتی که می توانند دریافت کنند، مدت اقامت، محل اقامت و زمان ترک کشور را مشخص می کند که بر اساس سیاست های دقیق مهاجرتی طراحی شده و در حال اجرا است.
رئیس سازمان ملی مهاجرت تصریح کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های انجام شده، در چند ماه آینده وضعیت اتباع، سامان یافته تر، دقیق تر و مطلوب تر شود.
  • نویسنده :
  • منبع :