19 دی: وزیر آموزش و پرورش گفت: مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای برگزاری کنکور سال ۱۴۰۳ ملاک عمل خواهد بود.
رضامراد صحرایی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره کنکور ۱۴۰۳ اظهار داشت: امسال عمده تمرکز ما بر کیفیت بخشی مسائل تربیتی و آموزشی به ویژه در مدارس دولتی است؛ در بحث تربیتی یک برنامه پنج ضلعی با عنوان امید، نشاط، ایمان، هویت، خودباوری و خردورزی به مدارس ابلاغ شده است.
وی درباره پویش مهر نیز توضیح داد: امسال رئیس جمهور پرسش مهر را به پویش مهر تبدیل کرد که جریان پیوسته باشد و دبیرخانه‌ای در وزارت آموزش و پرورش با همکاری همه نهادها ایجاد می شود تا دانش‌آموزان با مشورت خانواده هایشان پیشرفت های محله، منطقه، استان و کشور را به تصویر بکشند و به زودی برنامه‌های آن را اعلام می‌کنیم.
با مدرسه‌ای که قیمت غذاهایش نامتعارف بود برخورد می‌شود
وزیر آموزش و پرورش در واکنش به انتشار تصاویری از منوی نامتعارف غذا در یکی از مدارس، اظهار کرد: این دولت تکلیفش با این مسائل روشن است و هیچ عمل اشراف‌گرایانه و غیرمتعارفی را نه قبول دارد و نه برمی‌تابد و خانواده ها باید کمک کنند که چنین رفتارهایی شکل نگیرد.
صحرایی یادآورشد: در این رابطه به رئیس سازمان مدارس غیردولتی دستور بررسی داده شده است و قطعا برخورد خواهد شد.
عدالت آموزشی را سیاسی نکنید
وی در پاسخ به این پرسش که آیا عملکرد اشراف گرایانه برخی مدارس غیردولتی موجب زیر سوال رفتن عدالت آموزشی می شود؟ نیز گفت: عدالت آموزشی را سیاسی نکنیم و حد آن را پایین نیاوریم. ما اینگونه مسائل را قبول نداریم.
وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مشارکت خانواده‌ها در اینگونه موارد مهم تر از کار ما است، افزود: همانطور که گفتم تکلیف این دولت با اینگونه مسائل روشن است اما باید ساز و کاری برای ممانعت از وقوع چنین پدیده‌هایی پیدا کنیم.
دوره ابتدایی بیشترین کمبود معلم را دارد
وی درباره گزارش‌هایی مبنی بر کمبود معلم در آموزش و پرورش بیان کرد: آمار دقیق در این رابطه نداریم اما طبق سیاست های وزارت آموزش و پرورش، ادارات کل و مناطق باید از کارمندان خود برای رفع این مشکل اقدام کنند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه بیشترین کمبودها در دوره ابتدایی است زیرا به معلم تمام وقت نیاز داریم، درباره جذب طلاب در آموزش و پرورش نیز گفت: طلاب هیچ تفاوتی با دیگران ندارند و با سایر متقاضیان در یک فرآیند یکسان با هم رقابت و در آزمون استخدامی شرکت کرده اند و شرایط هر پست را سازمان امور اداری و استخدامی تعیین می‌کند.
صحرایی درباره جابجایی ۲۰ هزار مدیر مدرسه تصریح کرد: ابتدا باید جابجایی این تعداد از مدیران تائید شود و دیگر اینکه آیین‌نامه انتخاب و انتصاب مدیران هر سال اواخر خرداد درباره مدیرانی که بازنشسته می‌شوند، مدیرانی که به درخواست خود تقاضای جابجایی دارند و یا اینکه آموزش و پرورش درباره جابجایی آنها تصمیم بگیرد، اعلام خواهد شد و این فرایند طبیعی در آموزش و پرورش است. 
وی درباره تاخیر در قرارگرفتن کتاب در اختیار دانش‌آموزان گفت: کتاب به اندازه کافی چاپ شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است برخی از دانش‌آموزان ثبت‌نام نکرده‌اند و یا جابجایی‌ داشته‌اند و معمولا در هفته اول این مشکلات رفع می شود.
  • نویسنده :
  • منبع :