19 دی: رئیس کمیته آسیب‌های اجتماعی کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه زنان فعالان اصلی کسب و کار‌های خرد خانگی هستند، گفت: در کمیسیون تلفیق مصوب شد ،تسهیلات اعطایی به این کسب و کار‌ها به صورت قرض‌الحسنه و در مورد کارگاه‌های کوچک به‌صورت تسهیلات ارزان‌قیمت باشد.
فاطمه قاسم‌پور گفت: طبق یکی از مصوبات کمیسیون تلفیق، وزارت تعاون موظف شده است با همکاری مرکز آمار ایران و سایر مراجع اطلاعاتی، سامانه ملی اطلاعات بازار کار را مستقر کند که این سامانه براساس برش جنسیتی می‌تواند وضع اشتغال زنان را در بخش‌های مختلف، به تفکیک مهارت، تخصص، تحصیل و توزیع منطقه‌ای در اختیار برنامه‌ریزان قرار دهد.
وی با تأکید براینکه یکی از مشکلات کسب و کار‌ها دسترسی آسان به تسهیلات است افزود: در بند (پ) ماده (۶) این لایحه مصوب شد که تسهیلات اعطایی به این کسب و کار‌ها به صورت قرض‌الحسنه و در مورد کارگاه‌های کوچک به‌صورت تسهیلات ارزان‌ قیمت باشد.
رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در کنار تسهیلات، تأمین تضامین و وثایق مورد نیاز نیز یکی از چالش‌های توسعه کسب و کار‌های خانگی برای زنان است که طبق مصوبه، بانک مرکزی مکلف شد وثیقه مربوط به این تسهیلات را متنوع کند و اشکال مختلفی را در نظر گیرد تا افراد با سهولت بیشتری قادر به تأمین آن باشند.

  • نویسنده :
  • منبع :