روز جمعه تنها ساعاتی پس از انفجار خونین با ۵۲ کشته در بلوچستان پاکستان علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی میلاد النبی (ص)، دو حمله انتحاری دیگر در شمال غرب این کشور ۵ کشته برجای گذاشت.
پلیس پاکستان در ایالت بلوچستان واقع در جنوب غرب این کشور روز جمعه اعلام کرد که دست کم ۵۲ نفر در انفجار قوی ناشی از حمله یک مهاجم انتحاری کشته شدند. همچنین ۵۲ نفر نیز در این حمله انتحاری زخمی شدند.
این اقدام تروریستی در حین برگزاری اجتماع مردمی جشن میلاد پیامبر (ص) در شهر مستونگ واقع در ایالت بلوچستان به وقوع پیوست جایی که چند هفته پیش گروه تروریستی داعش مسوولیت یک بمب‌گذاری علیه مقام ارشد حزب جمعیت علمای اسلام را برعهده گرفت.
«عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان طی پیامی حمله تروریستی به شرکت کنندگان در جشن میلاد النبی (ص) در ایالت بلوچستان را محکوم و خواستار شناسایی عوامل این اقدام ناجوانمردانه و مجازات تروریست‌ها شد.
شهرهای مختلف پاکستان به مناسبت فرارسیدن ایام میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) با توجه به تهدید حملات تروریستی به حالت آماده باش درآمده است.

همچنین تنها ساعاتی پس از انفجار خونین با ۵۲ کشته در بلوچستان پاکستان علیه شرکت کنندگان در راهپیمایی میلاد النبی (ص)، دو حمله انتحاری دیگر در شمال غرب این کشور ۵ کشته برجای گذاشت.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی، یک پاسگاه پلیس و مسجد در شهر "هنگو" واقع در ایالت خیبرپختونخوا در شمال غرب پاکستان هدف حمله مهاجمان انتحاری قرار گرفت.
در این دو اقدام تروریستی که در حین اقامه نماز جمعه در مسجد نزدیک به پاسگاه پلیس پاکستان صورت گرفت، پنج نفر جان خود را از دست دادند و تعداد ۱۲ نفر از غیرنظامیان زخمی شدند.
حملات تروریستی امروز در پاکستان در حالی انجام می‌شود که میلیون‌ها نفر از عاشقان پیامبر گرامی اسلام (ص) به مناسبت ۱۳ ربیع الاول و هفته وحدت در جشن‌های این ایام حضور یافته و به صورت گسترده در اجتماعات مردمی در شهرهای مختلف شرکت می‌کنند.
نخست وزیر و رئیس جمهوری پاکستان طی پیام‌هایی حملات ناجوانمردانه تروریست‌ها به مردم بی گناه را محکوم کردند.
در همین رابطه رئیس جمهور کشورمان در پیامی ضمن محکومیت اقدام تروریستی ناجوانمردانه در منطقه بلوچستان پاکستان تصریح کرد: این اقدام کور بار دیگر نشان داد که تروریست‌ها با ناآگاهی و دوری از تعالیم رحمانی دین مبین اسلام، هدفی جز ایجاد تفرقه در بین مسلمانان ندارند.
سید ابراهیم رئیسی در پیام خود ضمن ابراز همدردی با دولت و ملت پاکستان در پی حمله تروریستی در منطقه بلوچستان این کشور که منجر به جان باختن و مجروح شدن تعدادی از شهروندان بی‌گناه شد، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با قاطعیت آماده همکاری با پاکستان برای مبارزه با هرگونه مظاهر تروریسم و افراطی‌گری بوده و از جامعه جهانی به‌ویژه کشورهای اسلامی نیز می‌خواهد به‌جد در مقابل این اقدام جنایت‌کارانه واکنش نشان داده و مانع از تکرار چنین حوادث تلخی شوند.

حزب‌الله لبنان نیز در بیانیه‌ای انفجارهای جمعه خونین در پاکستان را محکوم کرد.

به گزارش‌ پایگاه خبری العهد، در بیانیه حزب‌ٰالله در این باره آمده است: حزب الله بمب گذاری‌های تروریستی گروه های تکفیری علیه جمعیت نمازگزار در پاکستان را محکوم می‌کند.
حزب الله تاکید کرد: ما مجدداً از علما و اندیشمندان می‌خواهیم برای مقابله با این ایدئولوژی تکفیری نادرست و اشاره به خطر آن تلاش کنند.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما از کشورهای منطقه، نهادهای مدنی و مذهبی و همه احزاب سیاسی و مردمی می‌خواهیم برای مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی همکاری مشترک داشته باشند.
حزب‌الله لبنان همچنین اضافه کرد: ما بر لزوم تلاش دولت پاکستان برای تعقیب قاتلان و جلوگیری از تکرار این جنایات تاکید می‌کنیم.
در ادامه بیانیه حزب‌الله لبنان همچنین آمده است: از خداوند متعال رحمت و مغفرت برای شهدا را خواستاریم و به خانواده‌های آنان تسلیت و عرض نموده و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل آرزومندیم.

همچنین دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز اعلام کرد: «پوتین» وقوع حادثه تروریستی در بلوچستان پاکستان را به دولت این کشور تسلیت گفت.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) امروز جمعه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: (ولادیمیر) پوتین فاجعه غم انگیز حمله تروریستی در بلوچستان پاکستان را به رئیس جمهور و نخست وزیر این کشور تسلیت گفت.
در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری روسیه در این خصوص آمده است: پوتین خطاب به رئیس جمهور پاکستان بر آمادگی مسکو برای تقویت همکاری ها در حوزه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

  • نویسنده :
  • منبع :