19 دی: مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: از سال گذشته ۸۵۰ وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور ثبت شده است.
حجت‌الاسلام محمد نوروزپور در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در راستای اولین ماموریت سازمان اوقاف که مسئله وقف بوده باید برای احیای وقف تلاش کنیم که در این زمینه مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، مردم را به سمت وقف کردن سوق دهید تا براساس نیازهای جامعه در این کار خیر سهیم شوند.
وی افزود: سه ماموریت ویژه سازمان اوقاف و امور خیریه که از سوی رهبری برعهده آن نهاده شده و باید با جدیت دنبال شود نخستین مورد مسئله وقف است.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: اتاق‌های مشاوره وقف در سراسر کشور ایجاد شده و نیازهای وقفی استان‌ها و شهرستان‌ها احصا شده و خیران و واقفان را به این سمت و سو هدایت می‌کنیم و از سال گذشته ۸۵۰ وقف جدید، مهم و اثرگذار در کشور داشته‌ایم.
وی با بیان اینکه سمت و سوی وقف‌ها براساس نیازهای استان‌ها بوده است، تصریح کرد: از ماموریت‌های اصلی اوقاف بعد از مسئله وقف مدیریت ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه در کشور بوده که مردم به زیارت آن تشریف می‌برد.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: رهبری فرمودند باید این بقاع به قطب فرهنگی تبدیل شود که در همین راستا یکی از رسالت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه تبدیل کردن بقاع به قطب فرهنگی بوده تا مردم بتوانند حاضر و به عبادت و راز و نیاز بپردازند و فضایی برای ایجاد آرامش را به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه در جوار بقاع متبرکه خدمات مختلف اجتماعی، فرهنگی و سایر موارد در جریان اتفاق افتادن است، یادآور شد: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته معیشتی در بقاع متبرکه نیازمندان در طرح قرار دوازدهم هر ماه در کشور این بسته‌ها بین نیازمندان شناسایی شده توزیع می‌شود.
مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: بیش از ۵۰ هزار نفر در کشور خادمان ثابت، افتخاری و هیات امنای بقاع متبرکه هستند که ۷۰ درصد هزینه‌های بسته‌های معیشتی از مردم تامین شده است.
وی با بیان اینکه حفظ قرآن و تربیت حافظان قرآنی مورد تاکید رهبری بوده و توجه جدی به این موضوع شده است، تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف در این حوزه شروع به کار کرده‌ که یکی از آن‌ها سازمان اوقاف و امور خیریه بوده و در راستای تحقق فرمایش رهبری کلاس‌های حفظ و قرائت قرآن برگزار می‌شود.
نوروزپور ادامه داد: اتفاقات خوبی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه در حال رخ دادن است و موضوع دیگری که سازمان اوقاف و امور خیریه به جد آن را پیگیری می‌کند، مسئله برگزاری مسابقات قرآنی به صورت شهرستانی، استانی، ملی و بین‌المللی است.
وی یادآور شد: قبل از انقلاب در عرصه‌های بین المللی کشور ایران در حوزه قرآنی جایگاه خاصی در بین کشورهای اسلامی نداشته، اما اکنون به شکرانه انقلاب نفرات برتر در این حوزه در بین کشورهای اسلامی مربوط به کشور ایران هستند.
  • نویسنده :
  • منبع :