19 دی: به همت اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استانداری، مجمع خیرین مهاجر استان قم برای اولین بار در کشور آغاز به‌کار کرد.
همزمان با میلاد باسعادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) در جلسه‌ای که با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار، مدیرکل اداره اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم و شرکت بیش از ۵۰ فرهیخته، نخبه پزشکی و تولید کننده غیرایرانی از ملیت‌های مختلف جهان آیین آغاز به‌کار مجمع خیرین مهاجر استان قم در سالن کرامت استانداری برگزار شد.
علی اکبر زارعی، مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم در آیین آغاز فعالیت نخستین مجمع خیرین مهاجر استان قم، گفت: با همت و تلاش‌های فرهیختگان، نخبگان پزشکی و فعالان اقتصادی مهاجر در استان، شاهد حمایت از قشر‌های آسیب‌پذیر خواهیم بود.
او  با اشاره به حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از اتباع و مهاجرین مجاز در کشور بیان کرد: با حمایت‌های سازمان‌های بین‌المللی بسته‌های معیشتی به قشر‌های آسیب‌پذیر اعطا شده است.
زارعی با تاکید بر لزوم حمایت سازمان‌های بین المللی از توسعه دانش و مهارت اتباع و مهاجرین مقیم در کشور، عنوان کرد: دو باب مدرسه با اعتبارات کمیساریای عالی سازمان ملل در مهرماه سال جاری به بهره‌برداری رسید.
مدیرکل امور اتباع استان با اشاره به ثبت نام بیش از ۳۹ هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی در مدارس استان قم گفت: با راه‌اندازی سامانه سهما توسط سازمان ملی مهاجرت ارائه خدمات به مهاجرین مجاز در کشور به صورت الکترونیکی و با سرعت بالاتری صورت گرفته است.

  • نویسنده :
  • منبع :