یکی از مراجع تقلید بر ضرورت توجه دولت به مهار تورم تاکید کرد و گفت: روشی اتخاذ کنید که همه قیمت‌ها چه کم چه زیاد ثابت بماند، چرا که وقتی قیمت‌ها شناور است مردم می‌گویند دولت بر امور مسلط نیست.
آیت الله جعفر سبحانی عصر امروز در دیدار سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی با بیان اینکه دولت تمام عزمش را برای مهار تورم به کار گیرد، گفت: ثبات قیمت‌ها باعث می‌شود مردم به دولت دلگرم شوند.
وی گفت: روشی اتخاذ کنید که همه قیمت‌ها چه کم چه زیاد ثابت بماند، چرا که وقتی قیمت‌ها شناور است مردم می‌گویند دولت بر امور مسلط نیست.
آیت الله سبحانی در ادامه به فعالیت‌های تجاری و بنگاه داری بانک‌ها پرداخت و گفت: بانک‌ها باید امانت‌دار مال مردم باشند نه اینکه با مال مردم تجارت کنند.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از استفتائات ارسال شده به دفتر مراجع در خصوص اخذ وام از بانک‌ها و عدم توان بازپرداخت دیون است که بانک منزل و مغازه این افراد را تصاحب می‌کند و تلاش کنید تا اسناد املاک برای وثیقه قرار نگیرند.
آیت الله سبحانی همچنین بر نصب افراد امین و متعهد در سمت ریاست بانک‌ها تاکید کرد و گفت: مدیرانی در بانک‌ها نصب کنید که حافظ و نگهبان مال مردم باشند چرا که در گذشته شاهد بودیم مدیری انتخاب شد که مقدار زیادی از مال مردم را به خارج کشور برد و نتوانستند آن‌ها را برگرداند.
گفتنی است، در ابتدای این دیدار نیز احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اقدام به ارائه گزارش عملکرد یک ساله خود کرد.
  • نویسنده :
  • منبع :