19 دی: رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری اعضای باند ۵ نفره کلاهبرداری و پولشوئی که از ۱۳۷ شهروند با شگرد فروش خودرو‌های صفر کیلومتر به قیمت کارخانه کلاهبرداری کرده بودند خبرداد.
سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ، گفت: با دریافت چندین شکایت از شهروندان و تجمیع پرونده‌های مشابه مشخص شد، تعدادی افراد با همکاری یکدیگر با شیوه و شگرد فروش خودرو‌های صفر کیلومتر به قیمت کارخانه از شهروندان مبالغی را اخذ کرده و سپس متواری شده اند.
وی با اشاره به اینکه ۲ تن از اعضای این باند که در گرفتن وجوه از شهروندان و تبدیل این وجوه به ارز‌های خارجی با متهم اصلی پرونده همکاری داشتند در مخفیگاهشان دستگیر شدند افزود: تحقیقات کارآگاهان نشان از این داشت متهم اصلی پرونده با همکاری یکی از دوستانش پس از کلاهبرداری با استفاده از گذرنامه جعلی به خارج از کشور عزیمت کرده و درصدد ورود به کشور است.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: با رصد‌های اطلاعاتی هنگامی که متهم از طریق مرز زمینی وارد کشور شد، همراه همدستش دستگیر و در شاخه دیگری از تحقیقات کارآگاهان متهم پنجم پرونده را که نقش موثری در متواری کردن متهمان اصلی داشت در مخفیگاهش در محدوده میدان فردوسی تهران دستگیر شد.
سرهنگ افشاری با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی مورد تعهد را بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کردند گفت: متهمان پس از انتقال به مقر پلیس به همکاری با یکدیگر و ارتکاب ۱۳۷ فقره کلاهبرداری به شیوه فروش خودرو به قیمت کارخانه اعتراف کردند.
  • نویسنده :
  • منبع :