19 دی: رئیس جمهور روسیه گفت: ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و این روابط را به هر طریق ممکن توسعه خواهیم داد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور فدراسیون روسیه شامگاه چهارشنبه گفت که مسکو قصد دارد روابط حسنه با ایران را توسعه دهد.
پوتین طی سخنرانی در جمع برندگان و فینالیست‌های مسابقه معلم سال روسیه در سوچی توضیح داد: «ما روابط بسیار خوبی با ایران داریم و این روابط را به هر طریق ممکن توسعه خواهیم داد».
وی درباره بهبود روابط مسکو-تهران اظهار داشت: «روسیه علاقمند به ایجاد موسسات آموزشی به زبان روسی با روش‌های روسی برای آموزش و تربیت کودکان در کشورهایی مانند ایران است».
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که این قدرت نرم به بهترین معنای کلمه در گسترش فرهنگ و نظام آموزشی است.
پوتین در این‌باره اضافه کرد: «البته به نظر من، ما اول از هر چیز باید از علاقه به آموزش، زبان و فرهنگ خود در کشورهایی حمایت کنیم که زمانی بخشی از یک کشور واحد یعنی اتحاد جماهیر شوروی بود. زیرا ما روابط بسیار قدرتمندی داریم که هنوز هم وجود دارند».
پیش از این نیز «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در واکنش به سفر وزیر دفاع این کشور به ایران، گفت‌وگو بین تهران و مسکو از جمله بین مقامات نظامی دو کشور را ضروری خواند.
توسعه دیپلماسی دفاعی، گسترش همکاری‌های دو جانبه و همچنین مقابله با تهدیدات مشترک و تروریسم بین‌المللی از جمله محورهای اصلی دیدار دو طرف محسوب می‌شود.

  • نویسنده :
  • منبع :