19 دی: وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با همتای سوری خود، ضمن محکوم کردن قوی حادثه تروریستی در سوریه که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از افراد نظامی و غیر نظامی سوری انجامید، این حادثه را به دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه شامگاه پنج شنبه در تماس تلفنی با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه، ضمن محکومیت قوی حادثه تروریستی امروز در سوریه که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از افراد نظامی و غیر نظامی سوری انجامید، این حادثه را به رییس جمهور بشار اسد، دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.
وزیر خارجه سوریه ضمن تشکر از تماس تلفنی وزیر امور خارجه، توضیحاتی در خصوص ابعاد حادثه حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص ارائه کرد.
فیصل مقداد گروههای تروریستی مورد حمایت آمریکا را در ورای این گونه اقدامات دانست.
طرفین در این گفت‌وگو بر ضرورت عزم‌ جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم تروریسم، تاکید کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه نیز حمله تروریستی روز پنج شنبه به مراسم فارغ‌التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص را که به شهادت دهها تن از افراد نظامی و غیرنظامی انجامید، به شدت محکوم کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه به دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و کلیه خانواده‌ها و بازماندگان شهدا تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل مسالت کرد.
کنعانی مسئولیت این رخداد غم‌انگیز را متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی دانست و از نهادهای مسئول بین‌المللی بویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست به مسؤلیت خود در این زمینه عمل کنند.
  • نویسنده :
  • منبع :