19 دی: مانع سفر احمدی‌نژاد به آمریکای مرکزی برطرف شد و وی مجوز سفر گرفت.

رسانه صابرین نیوز مدعی شد: بر اساس اخبار واصله از منابع آگاه، به دنبال اصرار آقای احمدی نژاد برای سفر به کشور گواتمالا، پس از تعهد ایشان مبنی بر قبول مسئولیت در خصوص ملاحظات سیاسی و امنیتی و پیامدهای احتمالی این سفر برای ایشان، نهادهای ذیربط با انجام آن موافقت کرده اند.

چندی پیش دفتر محمود احمدی نژاد و بعضی از اطرافیان او با ادعای بروز مخاطرات امنیتی، خواستار افزایش سطح حفاظت از وی و اتخاذ تدابیر امنیتی شدیدتر در اطراف محل زندگی او شده بودند.

همچنین کانال تلگرامی بهار، در مطلبی نوشت: «خوشبختانه موانع ایجاد شده برای سفر احمدی نژاد به گواتمالا مرتفع شد.مسئولان امنیتی در ساعت ۲۲ و ۳۰ دقیقه پنجشنبه شب گذرنامه دکتر احمدی نژاد را به ایشان عودت دادند.

آنها همچنین تصریح کردند که مانعی برای سفر ایشان به گواتمالا جهت شرکت در سمپوزیوم بین المللی مدیریت منابع جهانی آب وجود ندارد

پیش از این رسانه جریان احمدی نژاد در پستی مدعی شد: افرادی که خود را عوامل اطلاعاتی و امنیتی معرفی می کردند، امروز با حضور در فرودگاه امام خمینی (ره) ضمن ضبط گذرنامه دکتر احمدی نژاد و ادعای ممنوع الخروج بودن ایشان، از سفر خادم ملت ایران به گواتمالا ممانعت به عمل آوردند.

همچنین برخی کانال های خبری مدعی اند با توجه به وضعیت شکننده سیاسی در گواتمالا و همچنین وجود گزارش هایی مبنی بر احتمال وقوع شرایط امنیتی در این کشور، سفر محمود احمدی نژاد به عنوان عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و یک مقام رسمی سیاسی به گواتمالا لغو شده و به ایشان نیز توصیه شده با توجه به تحریم های بین المللی و احتمال بازداشت، این سفر را انجام ندهند.

خبرگزاری فارس نیز مدعی شده بود: «منابع امنیتی می‌گویند با توجه به شرایط خاص کشور گواتمالا این سفر به صلاح نیست و برای آن مجوزی صادر نمی‌شود. 
این کشور در همسایگی مکزیک و یکی از فقیرترین کشورهای حوزه آمریکای مرکزی است و بر اساس آمار، میزان جرم و جنایت بسیار بالایی دارد. 
همچنین جمهوری اسلامی ایران در گواتمالا سفارتخانه نداشته و گزارش‌هایی نیز مبنی بر نفوذ بالای رژیم صهیونیستی در این کشور وجود دارد.»
  • نویسنده :
  • منبع :