19 دی: رئیس مجلس پس از پایان سفر دو روزه خود به ابوظبی، با بدرقه رسمی «صقر غباش» رئیس مجلس امارات متحده عربی، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد.
به گزارش خانه ملت، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور سفری دو روزه با دعوت رسمی «صقر غباش» رئیس مجلس ملی امارات در رأس هیاتی پارلمانی و با هدف توسعه روابط دوجانبه و تقویت دیپلماسی پارلمانی به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی سفر کرده بود، عصر امروز(جمعه، ۱۴ مهر ماه) بعد از پایان سفر خود، فرودگاه بین‌المللی ابوظبی را به مقصد تهران ترک کرد.
قالیباف و هیات پارلمانی همراه در جریان این سفر که بعد از ۱۶ سال، در سطح روسای قوا به این کشور صورت گرفته بود، با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» رئیس دولت امارات متحده عربی، «شیخ منصور» نایب رئیس دولت و معاون نخست وزیر و «صقر غباش» رئیس مجلس ملی امارات متحده عربی پیرامون مسائل مهم دو کشور و با تأکید بر توسعه روابط دوجانبه دیدار و گفت‌وگو کرد.
همچنین رئیس قوه مقننه در نشستی با فعالان اقتصادی و تجار ایرانی مقیم امارات و مسئولان نهادهای ایرانی واقع در این کشور، از نزدیک در جریان دغدغه‌های آنها قرار گرفت و برای حل مشکلاتشان قول مساعدت داد.
در جریان این سفر، نایب‌رئیس امارات متحده عربی به‌ مناسبت تشکر از حضور دکتر محمدباقر قالیباف در کشورش، محکومیت ده تن از زندانیان ایرانی در امارات را لغو خواهد کرد.
شبیب جویجری رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و امارات، محسن پیرهادی عضو هیات رئیسه مجلس، حسین حسین زاده نماینده لارستان و فاطمه رحمانی نماینده مشهد، رئیس مجلس شورای اسلامی را در این سفر همراهی می کردند.

  • نویسنده :
  • منبع :