19 دی: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، ارتباط و اتحاد دو ملت ایران و عراق را برای دشمنان تلخ و سخت توصیف کرد و گفت: یکی از وظایف و مأموریت‌های دو کشور در سطح حاکمان و یا مردم مراقبت از این ارتباط و اتحاد است.
آیت‌الله سید محمد سعیدی روز یکشنبه در دیدار عبدالامیر الشمری وزیر کشور عراق اظهار کرد: دوستی و ارتباط ما با ملت وفادار، مؤمن، مسلمان و ولایی عراق رابطه‌ای گسترده، طولانی و تاریخی است.
وی اصرار بر حفظ ارتباط ایران و عراق و رفع موانع آن را دارای خیرات و برکات فراوان مادی و معنوی دانست و افزود: ما اتحاد دو ملت ایران و عراق را در مراسم عظیم اربعین حسینی مشاهده کردیم و دیدیم که مردم چگونه در یک مسیر واحد گام برداشتند و مسئولان کشور عراق از جمله شخص خود شما سنگ تمام گذاشتید.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تشکر از تسهیلات خوبی که از طرف دولت عراق در زیارت اربعین انجام گرفت، خاطرنشان کرد: تشرف بیش از ۲۰ میلیون زائر اباعبدالله(ع) بدون هیچ‌گونه تعرضی از جانب دشمن به‌خاطر این بود که خداوند صداقت، صفا و پای‌کار بودن شما و دیگر مسئولان کشور عراق را دید و خیر خود را بر شما نازل کرد.
سعیدی با بیان اینکه خداوند وعده داده است که هر کسی در راه خدا جهاد کند خداوند او را هدایت می‌کند، افزود: باید این روش ادامه داشته باشد و ارتقا پیدا کند تا موجب عزت اسلام، اعتلای کلمه‌الله و خشم دشمنان شود.
وی با بیان اینکه این اتحاد و انسجام به برکت محبت اهل‌بیت(ع) در ایران و عراق به‌دست‌آمده است، خواستار استمرار این ارتباط و استفاده از تجربیات دو طرف برای گام های بعدی شد.
گفتنی است؛ «عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق روز یکشنبه با سفر به قم و استقبال مسوولان این استانی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) مشرف شد.
وزیر کشور عراق پس از زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)، به دیدار تولیت آستان مقدس حرم رفت.
  • نویسنده :
  • منبع :