19 دی: رئیس سازمان بورس گفت: سامانه واگذاری سهام عدالت متوفیان هفته آینده رونمایی می‌شود و سهام ۳.۵‌میلیون متوفی تعیین تکلیف خواهد شد.
مجید عشقی با اشاره به برنامه‌های سازمان بورس برای نیمه دوم سال گفت: واگذاری سهام متوفیان سهام عدالت را انجام خواهیم داد که هفته بعد سامانه آن رونمایی خواهد شد و سهام ۳.۵ میلیون نفر متوفی به ۱۶ میلیون وراث آن‌ها واگذار خواهد شد.
وی در مورد سهام عدالت متوفیان تصریح کرد: ۳.۵ میلیون نفر از سهامداران عدالت در طول ۱۷ سال گذشته فوت شده‌اند که ورثه آن‌ها حدود ۱۶ میلیون نفر هستند و تلاش شده است با همکاری قوه قضائیه و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی انتقال سهام به متوفیان به صورت قهری و از طریق مراجعه به کارگزاری‌ها انجام شود.
عشقی در خصوص سود سهام عدالت هم گفت: با توجه به اینکه شرکت های سرمایه پذیر به صورت تدریجی سودشان را پرداخت می‌کنند و  مجامع شرکت ها یکزمان نبوده، یک اختلاف چند ماهه وجود دارد. لذا ناچار هستیم این اقدام دو مرحله ای انجام شود اما هنوز نهایی نشده است و احتمالا با تاریخ های سال گذشته باشد.
وی در پاسخ به سوالی درباره آغاز دوباره معاملات سهام عدالت گفت: با توجه به حساسیتی که در مدل برگزاری مجامع وجود دارد، تغییراتی در نحوه برگزاری پیشنهاد شد، اگر این تغییرات به جمع بندی نهایی برسد می‌توانیم مجامع را برگزار کنیم. قطعا بازگشایی نماد بعد از برگزاری مجامع خواهند بود.

  • نویسنده :
  • منبع :