19 دی: معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل گفت: سطح‌بندی مراکز پرخطر و دارای اهمیت در نقاط مختلف کشور انجام شد و امسال سطح‌بندی‌ها به منظور تقویت آمادگی مقابله با تهدید احتمالی و صیانت از مردم به‌روزرسانی می‌شود.
امیر سرتیپ دوم علی ملک روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای پدافند غیرعامل استان سمنان و بازدید از واحدهای صنعتی استان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تهدیدات همواره پویا و متغیر همراه با مخاطرات جدید است و بر همین پایه به روز رسانی دستورالعمل‌های پدافند غیرعامل باید متناسب با تهدیدها به صورت سالانه و حتی ماهانه به روزسانی شود.
وی ادامه داد: در بسیاری از استان‌ها از جمله سمنان برای واحدهای دارای مخاطره شناسنامه تهیه شده تا در صورت بروز تهدید، متناسب با دستورالعمل‌های پدافندی اقدام شود.
وی بیان کرد: پدافند غیر عامل در زمینه حفاظت از جان مردم و حفاظت فیزیکی و مراقبتی از تجهیزات و زیرساخت های حساس جامعه در مقابل تهدیدات احتمالی دشمن گام برمی‌دارد و رعایت دستورالعمل‌های پدافندی موجب دفع تهدید می‌شود.
ملک تاکید کرد: خروج مراکز خطردار از شهرها و استقرار در خارج از شهر و تمرکز جمعیتی، سیاست کلی پدافند غیرعامل است.
وی اضافه کرد: اگر بر حسب ضرورت قرار بر این است که یک مرکز خطردار در شهر بماند، باید الزامات ایمن سازی و دستورالعمل‌های پدافندی را رعایت کند.
معاون صنعت، تجارت و صنایع دفاعی سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به تصویب قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل، گفت: تصویب این قانون ضمانت اجرایی برای توسعه پدافند غیرعامل در زیرساخت‌های حیاتی جامعه است.

  • نویسنده :
  • منبع :