19 دی: سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در شهریورماه امسال نسبت به مشابه سال گذشته میزان حوادث منجر به فوت در سطح محورهای جاده‌ای استان ۵۶ درصد کاهش داشته‌است.
محمد پورتیموری روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: همچنین تصادفات منجر به جرح نیز ۳۷ درصد کاهش یافته‌است.
وی اضافه کرد: کاهش تلفات و تصادفات در محورهای استان قم در حالی رخ داده که طی شهریورماه امسال شاهد افزایش ترددهای جاده‌ای بودیم.
سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: کارشناسی‌های انجام‌شده و پایش سامانه‌های نظارت جاده‌ای نشان می‌دهد که بیشتر حوادث به وقوع پیوسته در محورهای استان قم به دلیل خطای انسانی بوده‌است.
پور تیموری تاکید کرد: جهت برخورد و رفع هر پدیده که موجب بروز وقایع اسفبار می‌شود، باید صریح و بدون ملاحظه، موارد موضوعه بررسی و جمع‌بندی نهایی بدون دخالت عوامل تاثیر گذار غیر مرتبط صورت گیرد.
وی اضافه کرد: بررسی بازه زمانی پیک تصادفات متعلق به ساعات بین طلوع و زوال آفتاب (سحرگاهان و مغرب) و عامل اصلی، خستگی و خواب‌آلودگی راننده و عدم توجه کامل به جلو است.
پورتیموری اقدامات گسترده در صیانت و ارتقا ایمنی راه‌ها را در زمره فعالیتهای مستمر این اداره کل درحوزه راهداری جهت کاهش حوادث جاده‌ای برشمرد و افزود: همچنین به منظورفراهم نمودن امکان اسکان موقت رانندگان و مسافران جهت استراحت، در دیگر حوزه های مسئولیتی این اداره کل، دهها مسجد، نماز خانه و مجتمع خدماتی در طول راه‌ها احداث شده‌اند.
وی اضافه کرد: از جمله اقدامات تاثیرگذاری که طی سنوات اخیر در طول راه‌های برون‌شهری اجرایی شده‌اند، طرح راه بخشنده‌است که در قالب پروژه‌های امانی اجرا و در کاهش شدت خسارات ناشی از خطای انسانی و نقص فنی خودرو نقش مهمی دارد.
پورتیموری، اصلاح شیب شیروانی، احداث پارکینگ‌های اضطراری، اجرای خاک‌ریزهای حائل و پناهگاه و غیره را در زمره طرح‌های راه بخشنده که به طور امانی صورت می‌گیرد، دانست و خاطرنشان کرد: تعریض قوس‌ها و دهانه پل‌ها، اجرا و رفع افتادگی شانه‌های راه، حریم زنی، حذف گارد ریل‌ها، شستشوی علائم و غیره از دیگر اقداماتی است که به طور گسترده و در تمامی اوقات سال در طول راه‌های برون‌شهری عملیاتی می‌شوند.
  • نویسنده :
  • منبع :