19 دی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: به منظور اطمینان از سلامت و بهداشت آب در ۶ ماه نخست سالجاری ۹۷ هزار آزمایش میکروبیولوژی، شیمیایی و کلرسنجی بر روی آب قم انجام شده‌است.
حسن بختیاری در گفت وگویی با اشاره به لزوم نظارت مستمر بر کیفیت آب شهر افزود: در این راستا به منظور رصد و پایش کیفی تأسیسات آبرسانی، روزانه ۷۲ مورد آزمون میکروبیولوژی و شیمیایی و ۴۵۴ مورد آزمون کلرسنجی به صورت آزمایشگاهی و تجهیزات آنلاین بر روی آب قم صورت می‌گیرد.
وی تأکید کرد: سلامت و بهداشت آب همواره جزو خطوط قرمز شرکت آب و فاضلاب بوده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.
وی با اشاره به ضرورت پیشگیری از بروز آلودگی ثانویه در تأسیسات آب گفت:‌ در همین راستا در شش ماه نخست سال جاری شستشوی ۸۲۹ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه آبرسانی و ۶ مخزن ذخیره به حجم ۲۵ هزار و ۳۸۰ مترمکعب انجام گرفته است.
وی با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته به منظور تأمین مواد آزمایشگاهی مورد نیاز اظهار داشت: پیش‌بینی‌هایی برای حداقل ۱۸ ماه انجام شده و حدود ۱۶۷ تن مواد گندزدا و ۴۷ تن مواد منعقد کننده برای شش ماه اول سال جاری تأمین شده‌است.
بختیاری با تأکید بر اهمیت شناسایی مخاطرات و ارزیابی ریسک در تأسیسات آبرسانی گفت: در این راستا برنامه اجرای ایمنی آب در شهرهای قم، جعفریه، سلفچگان، کهک و قنوات و روستاهای عنایت بیک، خور آباد و مجتمع شهید علیمحمدی در حال اجراست که گواهی ایمنی آب شهر مقدس قم از وزارت بهداشت اخذ شده‌است.
وی در ادامه به تبیین بخش دیگری از فعالیت‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب استان قم پرداخت و از پایش ماهیانه آب فضای سبز سطح شهر در راستای جداسازی شبکه آب فضای سبز از شبکه شهری خبر داد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب قم ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای و آزمایشگاهی به دانش‌پژوهان در غالب تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها را از دیگر فعالیت‌های مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آبفای استان برشمرد و اظهار داشت: در راستای ساماندهی و ارتقاء آزمایشگاه مرجع، شرکت آب و فاضلاب استان اقدام به اخذ گواهی‌نامه‌های ایزو۱۷۰۲۵، ایزو ۴۵۰۰۰۱، معتمد محیط‌زیست، کفایت تخصصی انجام آزمون میکروبی و شیمیایی و کالیبراسیون دستگاهی کرده‌است.
  • نویسنده :
  • منبع :