19 دی: «ظافر ملحم» رئیس اداره انرژی در نوار غزه صبح امروز چهارشنبه اعلام کرد: شرکت برق غزه ۳۰۰ هزار لیتر دیگر سوخت دارد که فقط برای ۱۰ تا ۱۲ ساعت کفایت می کند.
به گزارش الجزیره، رئیس اداره انرژی در نوار غزه افزود که این شهر تنها یک نیروگاه برق دارد که سوخت آن از خارج از این منطقه تامین می شود.
وی ادامه داد: برق تولیدی این نیروگاه بخشی از نیازهای غزه را تامین می کند و بخش دیگری از خارج از غزه وارد می شود، این درحالی است که رژیم صهیونیستی برق و آب نوار غزه را قطع کرده است.
با توجه به کمبود شدید برق، هم اکنون بیمارستان ها و مراکز درمانی غزه با ژنراتور کار می کنند که جلوگیری از ورود سوخت، تاثیر شدیدی بر کار آنها می گذارد.
تهاجم تروریستی صهیونیست‌ها در تلافی حملات برق آسای حماس به شهرهای رژیم صهیونیستی در حالی همچنان ادامه دارد که بر اساس آمار اعلام شده توسط منابع فلسطینی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در حملات اخیر خودتاکنون بیش از ۱۳ هزار منزل و ۱۰ مرکز درمانی را در نوار غزه ویران کرده‌اند.
وزارت بهداشت فلسطین در غزه صبح چهارشنبه اعلام کرد که شمار شهدای فلسطینی از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون به ۹۵۰ نفر رسیده است.
این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه زخمی شدند.
در همین حال، آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی «آنروا» در بیانیه ای از اوضاع بد مردم غزه و نبود آب و غذا و آوارگی ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان این شهر خبر داد.
در بیانیه «آنروا» که امروز چهارشنبه منتشر شده آمده است که آوارگان در شرایط بدی به علت نبود آب، غذا و دارو به سر می‌برند.
این آژانس بشردوستانه همچنین اعلام کرد که ظرفیت پذیرش ما برای اسکان این افراد نیز به ۹۰ درصد رسیده است.
  • نویسنده :
  • منبع :