19 دی: سهم فروش اوراق برای احداث فاز دوم خط یک قطار شهری قم با پیگیری نائب رئیس مجلس شورای اسلامی افزایش یافت.
از ۱۸ هزار میلیارد تومان مجوز فروش اوراقی که برای تکمیل پروژه‌های قطار شهری ۹ کلانشهر کشور از جمله تهران، مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز، کرمانشاه و ... برای سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۳۰۰میلیارد تومان اختصاص یافته بود، که در پی حضور معاون وزیر و رئیس سازمان شهرداری‌های کشور در دفتر نائب حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنور نائب رئیس مجلس در محل مجلس شورای اسلامی مذاکرات موثری برای افزایش سهم قطار شهری قم انجام گرفت.
به‌دنبال این رایزنی‌ها، در جلسه‌ای که با حضور سید سجاد انوشه معاون سازمان شهرداری‌های کشور و تعداد دیگری از معاونان این سازمان، شهردار قم سقاییان‌نژاد مدیر قطار شهری قم، و نیز معاون حمل و نقل شهرداری قم و در دفتر ذوالنور نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد سهم اعتبارات و تسهیلات مرحله دوم خط یک متروی قم با افزایشی ۹۰۰ میلیارد تومانی به دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت.
توضیح اینکه احداث مرحله دوم خط یک متروی قم، خط قطار شهری قم را از میدان شهید مطهری به جمکران متصل خواهد کرد.
همچنین در این جلسه راه‌های تأمین یک رام قطار برای برای انجام تست گرم و بهره‌برداری از مرحله اول خط یک متروی قم مورد بحث و بررسی قرار گرفت و توافقات لازم بعمل آمد که پیگیری عملیاتی سازی آن اوائل آبان‌ماه با حضور مسئولان ذیربط از سازمان شهرداری‌های کشور و مسئولان استانی در انجام خواهد گرفت.

  • نویسنده :
  • منبع :