19 دی: وزیر بهداشت فلسطین با اشاره به اینکه بخش بهداشت و درمان غزه در آستانه فروپاشی است، ارسال فوری دارو و تجهیزات پزشکی به این منطقه را خواستار شد.
«می الکیله» وزیر بهداشت فلسطین امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای نسبت به فروپاشی وضعیت بهداشتی و درمانی نوار غزه در نتیجه کمبود شدید تجهیزات پزشکی و لوازم اتاق‌های عمل، دارو و خون هشدار داد.
الکیله در ادامه بر لزوم ارسال فوری دارو و تجهیزات پزشکی به غزه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر تعداد زخمی‌ها فراتر از توان مراکز درمانی موجود در نوار غزه است به همین دلیل بار دیگر و فورا از نهادهای بین‌المللی بهداشت و تمامی نهادهای سازمان ملل و نیز کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کشورهای جهان می‌خواهم برای ارسال دارو و تجهیزات پزشکی لازم به ویژه برای اتاق‌های عمل، بخش اورژانس و مراقبت‌های ویژه، فورا وارد عمل شده و اقدامی انجام دهند.
وبگاه النشره خبر داد، وزیر بهداشت فلسطین از نهادهای بین‌المللی بهداشتی خواست، در راستای تلاش برای نجات جان زخمی‌ها به ویژه زنان، کودکان و سالمندان، بیمارستان‌های صحرایی را در نوار غزه ایجاد کنند.
کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز اعلام کرد، شرایط انسانی در غزه به سرعت از کنترل خارج خواهد شد و با توجه به امکاناتی که در داخل نوار غزه داریم، هرگز قادر نخواهیم بود برای مدت طولانی به غیر نظامیان غزه کمک کنیم.

  • نویسنده :
  • منبع :