19 دی: امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل با بیان اینکه افزایش هولناک جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه مصداق جنایات علیه بشریت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعای بی‌اساس مبنی بر دخالت خود در واکنش فلسطین به اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل را به طور قاطع و صریح رد می‌کند.
امیر سعید ایروانی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل و نیز رئیس شورای امنیت نوشت: مکاتبه حاضر در پاسخ به نامه مورخ ۷ اکتبر ۲۰۲۳ نماینده رژیم اسرائیل خطاب به دبیر کل سازمان ملل متحد و رئیس شورای امنیت (S/۲۰۲۳/۷۴۲) تهیه شده است. نماینده رژیم اسراییل در نامه مزبور بار دیگر با طرح ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران تلاش کرد جنایات شنیع جاری علیه مردم آسیب‌پذیر و بی‌دفاع فلسطین را توجیه و سرپوش بگذارد.
دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه ادعای بی‌اساس مبنی بر دخالت خود در واکنش فلسطین به اشغالگری و تجاوزات رژیم اسرائیل را به طور قاطع و صریح رد می‌کند.
سفیر ایران در سازمان ملل تصریح کرد: تصمیمات و اقدامات اخیر گروه‌های مقاومت فلسطین صرفاً توسط خود فلسطینی‌ها تعیین می‌شود و ریشه محکمی در اصل اساسی تعیین سرنوشت دارد.
ایروانی گفت: جامعه جهانی بدون هیچگونه تردیدی می‌پذیرد که مردم فلسطین ۷۵ سال تجاوز بی‌امان، خشونت، تبعیض نژادی و سیاست‌های آپارتاید تحمیل شده توسط رژیم اسرائیل را متحمل شده‌اند. اشغال زمین‌های آنان توامان با محاصره شهرها، تخریب و مصادره اموال و زمین‌های کشاورزی، و آوارگی اجباری ساکنان از خانه‌هایشان توسط رژیم اسرائیل ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این جنایات مداوم موجب نقض آشکار هنجارهای حقوق بین‌الملل، از جمله ممنوعیت صریح تصاحب قلمرو از طریق زور، حق ذاتی تعیین سرنوشت و ممنوعیت تبعیض نژادی و آپارتاید که به‌عنوان مصادیق آشکار چنین اشغالگری به‌حساب می‌آیند، هستند.
نماینده دائم ایران در سازمان ملل ادامه داد:
مایه تاسف است که واکنش جامعه بین‌المللی به چنین نقض‌های فاحشی در پاسخگو نمودن رژیم اشغالگر کمتر از حد انتظار بوده است. فقدان پاسخگویی و سکوت‌کرکننده شورای امنیت سازمان ملل متحد، قطعنامه‌های طولانی مدت سازمان ملل را به کلماتی صِرف تبدیل کرده است.
سفیر ایران در سازمان ملل گفت: اکنون جهان شاهد افزایش هولناک جنایات و مجازات‌های دسته‌جمعی علیه مردم فلسطین در نوار غزه است که مصداق جنایات علیه بشریت و جنایات جنگی رژیم اسرائیل به‌حساب می‌آیند. عدم مداخله سریع جامعه بین‌المللی می‌تواند منجر به یک بحران انسانی تمام‌عیار با پیامدهای گسترده شود.
ایروانی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران از جامعه جهانی، کشورهای عضو سازمان ملل متحد و علی‌الخصوص شورای امنیت می‌خواهد تا ضمن عمل به مسئولیت‌های خود، با اقدامی قاطع رژیم اسرائیل را مجبور به پایان دادن به اشغالگری، جنایات و اقدامات تجاوزکارانه خود نماید.
  • نویسنده :
  • منبع :