19 دی: روزنامه ایران از موضعگیری امام جمعه اهل سنت زاهدان در نمازجمعه دیروز انتقاد کرد.
روزنامه دولتی ایران نوشت:
عبدالحمید اسماعیل‌زهی در ادامه موضع‌گیری‌های متناقض خود باز هم از رژیم صهیونیستی در برابر مقاومت فلسطین حمایت کرد و این بار آرمان آزادی قدس از اشغال را ناممکن دانست.
او در خطبه‌های نمازجمعه زاهدان در اظهاراتی کم‌سابقه که مورد پسند رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی و دولت‌های متخاصم قرار گرفت، مدعی شد «من این حرف را از کسی که بگوید اسرائیل باید نابود شود و اینها در این منطقه جایی ندارند، می‌پذیرم؛ ولی واقعیت این است که مسلمانان نمی‌توانند این کار را انجام دهند و این شدنی نیست. وقتی این شدنی نیست چرا برای انجام آن زور می‌زنند؟ بروند بنشینند مشکل را حل و فصل کنند؛ دو تا حکومت مستقل در کنار هم باشند، همان‌طور که در جاهای دیگر دنیا هست.»
نکته جالب توجه در اظهارات اسماعیل‌زهی، اذعان به اشغالگر بودن رژیم صهیونیستی در عین نادیده گرفتن ماهیت تروریستی و ضدانسانی رژیم صهیونیستی بود. اما مهم‌تر از آن، نادیده گرفتن مسلمات قرآنی، قواعد ضروری شریعت و سنت در حراست از سرزمین‌های اسلامی است.
نکته دیگر اینکه ممکن نیست عبدالحمید از بی‌خاصیت و نمایشی بودن تلاش‌های ادعایی سیاسی و بین‌المللی و همچنین نتایج تاریخی مقاومت مردم فلسطین در برابر اشغالگران بی‌خبر باشد، خصوصاً آنکه وی سابقاً در مواضع خود مکرراً بر محکومیت کشتار مسلمانان و تروریسم سازمان‌یافته توسط دولت صهیونیستی و لزوم مقاومت در برابر آن تأکید کرده بود.
  • نویسنده :
  • منبع :