19 دی: نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های مهاجران خارجی استان قم روز شنبه افتتاح و تا ۲۵ مهرماه در مجتمع امام خمینی گلزار شهدای قم در معرض دید علاقه‌مندان قرار دارد.
مدیرکل اتباع و مهاجران خارجی استانداری قم در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این نمایشگاه دستاوردهای اتباع و مهاجران به نمایش درآمده تا توان اقتصادی، رسانه‌ای و هنری آنان بیش از پیش برای جامعه مشخص شود.
علی اکبر زارعی افزود: اتباع خارجی برای ایران هم ارز آوری دارند و هم ایجاد اشتغال داشته و چرخه تولید از ظرفیت‌های آن ها استفاده می‌کند.
وی یادآور شد: درنمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های اتباع خارجی استان قم ۷۰ غرفه دایر شده که بیشتر از اتباع افغان در آن حضور دارند اما غرفه هایی نیز به هندوستان و پاکستان اختصاص یافته‌است.
وی ابراز داشت: نزدیک به ۴۵۰ سرمایه گذار از اتباع خارجی در قم داریم که کار تولید انجام می‌دهند و طبق قانون باید ۲۵ درصد اتباع ایرانی را مورد اشتغال قرار دهند.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قم نیز در آیین افتتاح نمایشگاه گفت: ۴۰۰ شهید فاطمیون و زینبیون در جبهه اسلام جنگیده‌اند و افتخارآفرینی کردند و ما هر افتخاری داریم از شهداست.
احمد حاجی زاده افزود: باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و از سیره آنان پیروی کنیم و شهدا که جانشان را در راه اسلام هدیه می‌کنند درس بگیریم.
وی تاکید کرد: یکی از پیام‌های امام راحل، اسلام بدون مرز بود و هرکس زیر بیرق اسلام‌ نفس می‌کشد محدودیت زمانی و مکانی ندارد و همه در یک جبهه هستیم.
وی ادامه داد: غفلت‌هایی در کشور نسبت به توانمندی های اتباع صورت گرفته و دشمن اکنون در جنگ ترکیبی یک مولفه خود را اتباع خارجی می‌داند و در شبکه های مجازی به دنبال اختلاف افکنی بین ایرانی ها و اتباع خارجی است.
حاجی‌زاده گفت: متاسفانه از توانمندی‌های اتباع خارجی در عرصه‌های مختلف غفلت شده بود و از این رو اولین نمایشگاهی از توانمندی‌های اتباع و مهاجران خارجی در قم شکل گرفت.
وی تاکید کرد: تمرکز وزارت کشور بر شکل گیری سازمان ملی مهاجران بود و همانطور که ایرانی‌ها کارت ملی هوشمند دارند برای همه اتباع کارت هوشمند صادر می‌شود.
وی افزود: اتباع غیرمجاز حق ورود به هیچ‌کشوری از جمله ایران را ندارند و ما خادم همه اتباع مجاز هستیم.
  • نویسنده :
  • منبع :