19 دی: کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ) از کشته شدن دستکم ۱۲ خبرنگار از زمان آغاز جنگ میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت و زخمی شدن ۸ نفر دیگر خبر داد.
تارنمای خبری هیل نوشت، یک سازمان روزنامه نگاری دیروز شنبه از کشته شدن دست‌کم ۱۲ روزنامه نگار در جریان درگیری های اخیر میان نیروهای مقاومت و رژیم صهیونیستی خبر داد.
کمیته حفاظت از روزنامه نگاران (CPJ یک سازمان غیردولتی مستقر در نیویورک) در تارنمای خود اعلام کرد که تا تاریخ ۱۴ اکتبر (۲۲ مهرماه) و ۸ روز اول جنگ میان حماس و اسرائیل، دستکم ۱۲ خبرنگار کشته، دو تن مفقود و هشت نفر زخمی شدند.
براساس گزارش‌ها، این درگیری تاکنون بیش از سه هزار کشته از هر دو طرف برجای گذاشته است. هرچند انتظار می رود با آغاز حملات زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به غزه این آمار افزایش یابد.
این کمیته می گوید: روزنامه‌نگاران به ویژه در غزه با خطرات بسیاری مواجه هستند، زیرا تلاش می کنند درگیری ها را در مواجهه با حملات ویرانگر اسرائیل پوشش دهند.
همزمان با افزایش درگیری ها، رژیم صهیونیستی روز جمعه دستور تخلیه نزدیک به یک میلیون نفر از ساکنان شمال غزه به بخش جنوبی آن را صادر کرد. در عین حال سازمان ملل هم هشدار داده است که تخلیه این منطقه ظرف ۲۴ ساعت می تواند پیامدهای فاجعه باری داشته باشد.
شریف منصور هماهنگ‌کننده برنامه خاورمیانه و شمال آفریقا کمیته حفاظت از روزنامه نگاران نیز در تارنمای متعلق به این نهاد دولتی گفت: کمیته تاکید می‌کند که روزنامه‌نگاران غیرنظامیانی هستند که در مواقع بحران، کار مهمی انجام می‌دهند و نباید هدف طرف‌های متخاصم قرار گیرند.
وی افزود: روزنامه نگاران برای پوشش این درگیری مهم فداکاری های بزرگی در سراسر منطقه انجام می دهند. برای جلوگیری از این تلفات مرگبار و سنگین، باید تدابیری از سوی همه طرف ها اتخاذ شود.

  • نویسنده :
  • منبع :