19 دی: دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) اعلام کرد که ذخایر سوخت بیمارستان‌های نوار غزه ۲۴ ساعت دیگر تمام می‌شود.
به گزارش شبکه الجزیره، دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد هشدار داد که توقف موتورهای برق ذخیره در بیمارستان‌های نوار غزه جان هزاران بیمار را به خطر می‌اندازد.
این هشدار همزمان با بمباران شدید اطراف بیمارستان الشفا و القدس در غزه صورت می‌گیرد.
از سوی دیگر، ارتش صهیونیستی بار دیگر آمبولانس‌ها و مرکز امداد و نجات در منطقه تل الهوا در جنوب غربی شهر غزه را بمباران کرد.
در این حمله چهار نیروی اورژانس و امدادگر شهید شدند.
جنگنده اسرائیلی در حالی با موشک نیروهای امداد را در خیابان الجلاء در غزه هدف قرار داد که آن‌ها برای نجات مردم زیر آوار عازم مناطق بمباران شده بودند.
پیش از این نیز بیمارستان قدس فلسطین گزارش داد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۴ تن را شهید کرده است.
همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که با شدت گرفتن حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی صدها تن از ساکنان نوار غزه به بیمارستان قدس غزه پناه آوردند.
منابع خبری فلسطینی همچنین بامداد دوشنبه گزارش دادند که حملات اشغالگران همچنان ادامه دارد و محدوده بیمارستان‌های الشفا و القدس در غزه نیز هدف قرار گرفتند.
اردوگاه النصیرات و خان یونس نیز از حمله صهیونیست‌ها در امان نمانده است.
براساس این گزارش به دنبال حمله صهیونیست‌ها به منطقه حی الأمل در خان یونس شماری شهید و زخمی شدند و عملیات جستجوی مفقودین در زیر آوار ادامه دارد.
گزارش می‌رسد که شمار زیادی نیز در حمله به منزل خانواده ابو مصطفی و منزل مسکونی دیگر در محله امارات در خانیوس شهید و زخمی شدند.
گزارش‌ها حکایت از آن دارد که حملات ادامه‌دار رژیم صهیونیستی به خان‌یونس با حملات توپخانه این رژیم همراه است.
رژیم صهیونیستی محوطه بیمارستان قدس در تل الهوای غزه را با هدف فشار برای تخلیه آن پنج بار بمباران کرد.
هلال احمر فلسطین اعلام کرد که شدت بمباران در اطراف ساختمان قدس به حدی زیادی است که آمبولانس‌ها دیگر قادر نیستند برای اجابت درخواست کمک مجروحان و شهدا اقدام کنند.
وزارت بهداشت غزه ساعاتی پیش از افزایش شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز نبرد «طوفان الاقصی» به ۲هزار و ۶۷۰ خبر داد.
این وزارتخانه در تازه‌ترین آمار شهدا و مجروحان حملات رژیم صهیونیستی به این شهر همچنین اعلام کرد که تا این لحظه ۹ هزار و ۶۰۰ نفر نیز مجروح شدند.
  • نویسنده :
  • منبع :