19 دی: رییس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اعلام خبر قتل ۲ تبعه افغانی بدست هموطنانشان در تهران جزییات این قتل‌ها را تشریح کرد.
سردار علی ولی‌پور گودرزی روز دوشنبه اظهار کرد: در پی وقوع یک فقره قتل در سطح شهر تهران و اعلام این خبر به پلیس بررسی موضوع و رسیدگی به این پرونده در اختیار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
وی گفت: کارآگاهان در گام نخست با بررسی جسد آثار جراحت عمیق روی سینه، گردن و کمر مقتول مشاهده و پس از آن به صحنه جرم رفته و در آنجا با استفاده از اقدامات میدانی و اطلاعاتی دریافتند اواخر خرداد سال جاری ۲ نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله تبعه افغانستان در حال شوخی با یکدیگر بودند که در ادامه تبدیل به درگیری شد و نوجوان ۱۵ ساله با استفاده از یک جسم برنده مقتول را زخمی کرده و به قتل می‌رساند وی پس از اینکه متوجه قتل شد به سرعت از محل متواری می‌شود.
این مقام ارشد انتظامی افزود: کارآگاهان در ادامه با استفاده از روش‌های اطلاعاتی و میدانی مخفیگاه قاتل را شناسایی و پس از اعزام اکیپی از ماموران به آنجا متوجه می‌شوند که قاتل باز هم متواری شده است.
در ادامه کارآگاهان پلیس به همین دلیل یک نفر از خانواده قاتل را به منظور ارائه توضیحات به اداره دهم پلیس دعوت کردند که او ابتدا منکر هرگونه اطلاع از مخفیگاه متهم شده ولی در نهایت کارآگاهان با استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم مخفیگاه قاتل را شناسایی و در یک عملیات منسجم وی را دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی انتقال دادند.
سردار ولی‌پور گودرزی در ادامه با بیان اینکه متهم ۱۵ ساله به قتل نوجوان ۱۶ ساله اقرار کرد، یادآور شد: متهم ابتدا در بازجویی با این عنوان که «چون قبلا مقتول سویشرت من را برده بود و پس نمی داد روز واقعه نیز می‌خواست ساعت مچی من را بگیرد با وی درگیر شدم و بعد از اینکه با چاقو چندین ضربه به او زدم و از محل متواری شدم» به جرم خود معترف شد.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ تاکید کرد: حسب دستور قضایی متهم به اتهام قتل عمدی با قرار بازداشت موقت به کانون اصلاح و تربیت معرفی شد.
ماجرای قتل یک جوان دیگر افغانی به دست هموطنش در غرب تهران
وی در خصوص قتل دیگر تبعه افغانی در تهران نیز اضافه کرد: به دنبال وقوع یک فقره قتل در غرب استان تهران و دریافت این خبر موضوع رسیدگی به پرونده در دستورکار تیمی زبده از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفت.
سردار ولی‌پور گودرزی افزود: کارآگاهان ابتدا با بررسی جسد مقتول آثار ضربات متعدد چاقو روی شانه، سینه و کمر مقتول مشاهده و پس از آن طی تحقیقات میدانی و اطلاعاتی دریافتند که ۲ مرد پس از درگیری در کشور افغانستان به دلایل شخصی به ایران مهاجرت و با توجه به اینکه همچنان با هم مشکل داشتند، قاتل شبانه به سراغ مقتول رفته و وی را با ضربات چاقو به قتل می‌رساند.
رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: کارآگاهان در ادامه با توجه به اینکه متهم پس از ارتکاب قتل متواری شده سریعا تحقیقات خود را شروع کردند؛ البته قاتل خود را به یکی از کلانتری‌های غرب تهران معرفی و سپس کارآگاهان وی را به اداره دهم پلیس انتقال دادند.
دستگیری همدست قاتل
وی در ادامه با بیان اینکه متهم صراحتا به ارتکاب قتل معترف شد، عنوان کرد: قاتل در بخشی از صحبت‌هایش اقرار داشت که با مقتول در گذشته مشکلات شخصی داشته و پس از اینکه به ایران مهاجرت می‌کنند، مخفیگاه مقتول را شناسایی و به همراه یک نفر دیگر به سراغ وی رفته و او را به قتل می‌رساند.
سردار ولی‌پور گودرزی عنوان کرد: کارآگاهان نیز در ادامه با استفاده از فنون بازجویی مخفیگاه همدست قاتل را شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به اداره دهم انتقال دادند.
وی یادآور شد: متهمان صراحتا به ارتکاب جرم معترف شدند و با صدور قرار قانونی از سوی مراجع قضایی با توجه به ارتکاب قتل عمد به زندان انتقال یافتند.
  • نویسنده :
  • منبع :