19 دی: رییس اداره طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در ۶ ماهه نخست سال‌جاری، ۲۴۸ جواز تاسیس با سرمایه گذاری نزدیک به ۶۹ هزار میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای چهار هزار و ۴۱۲ نفر در قم صادر شد.
جواد ناطق روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان داشت: از میان جوازهای تاسیس صادر شده در استان طی مدت یاد شده، تعداد ۲۱۱ مورد مربوط به جوازهای ایجادی با ظرفیت ایجاد اشتغال برای سه‌هزار و ۵۲۲ نفر و سرمایه گذاری ۵۶ هزار میلیارد ریال است.
وی افزود: تعداد ۳۷ مورد از جوازهای تاسیس صادر شده در قم نیز مربوط به جوازهای توسعه‌ای( اجرای طرح‌های توسعه در واحدهای صنعتی موجود استان)‌ با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۸۹۰ نفر و سرمایه گذاری حدود ۱۳ هزار میلیارد ریال می‌باشد.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای حوزه صنعت و تولید استان قم برای سرمایه‌گذاری، تاکید کرد: آمار ارائه شده از وضعیت جوازهای تاسیس صادر شده در بخش صنعت استان تنها در ۶ ماهه گذشته نشان دهنده جذابیت این بخش برای فعالان اقتصادی و علاقه‌مندی ایشان به سرمایه‌گذاری در آن است.
گفتنی است بر اساس اظهار نظر مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت قم، توسعه فعالیت‌های صنعتی در قم مطابق سند آمایش سرزمین استان و همچنین اسناد ملی بالا دستی با اولویت ایجاد واحدهای پاک پیگری می‌شود.
در همین رابطه استقرار صنایع پاک، کم‌آب‌بر و پیشرفته در شهرک‌های صنعتی قم در اولویت دستگاه‌های اجرایی استان برای صدور مجوزهای لازم قرار دارد تا علاوه سطح تولید محصولات و اشتغالزایی، ملاحظه‌های محیط زیستی نیز در این خصوص رعایت شود.
شهرک‌های صنعتی قم به دلایل مختلف همچون داشتن امکانات مناسب برای ایجاد واحد تولیدی،‌ نزدیکی به پایتخت و بازارهای بزرگ ایران و نیز دسترسی به شاهراه‌های ارتباطی کشور همواره مورد توجه سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی برای فعالیت‌های اقتصادی است و به همین دلیل توسعه زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است.
در بخش صنعت، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.
  • نویسنده :
  • منبع :