19 دی: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از آمادگی کامل کادر درمان برای اعزام به غزه خبر داد و گفت: منتظر بازگشایی گذرگاه رفح برای امدادرسانی به مردم مظلوم فلسطین هستیم.
بهرام عین اللهی روز چهارشنبه در حاشیه برگزاری تجمع جامعه پزشکان و پرستاران در میدان فلسطین در جمع خبرنگاران افزود: امروز شاهد یک فاجعه انسانی در غزه هستیم که شاید در طول تاریخ بی سابقه بوده و بر اساس قوانین و معاهده های بین المللی بیمارستان ها و کادر درمان، بیمار و مجروح باید امنیت داشته باشد و اگر نقص شود دیگر به کجا می توان پناه برد.
وی تاکید کرد: اینهایی که ادعای حقوق بشر می کنند و با شعارها جوانان را گول می زنند و در عمل کشتار بچه ها و زنان را انجام می دهند آنها ظاهری فریبنده و باطنی پست دارند.
وی افزود: هفته قبل در قاهره نشست سازمان جهانی بهداشت بود و موضع جمهوری اسلامی را اعلام کردیم و از تحریریه های ناجوانمردانه امپریالیسم سخن گفتیم.
عین اللهی با بیان اینکه در زمینه بازگشایی مرز رفح متاسفانه دولت مصر تاکنون همکاری خوبی نداشته است، گفت: هفته گذشته قاهره بودم و سعی کردم با وزیر بهداشت مصر جلسه داشته باشم که موفق نبودم.
وزیر بهداشت افزود: بعد از فاجعه حمله به بیمارستان فکر می‌کنم دولت مصر هم بیانیه دادند و جای امیدواری است که با فشار منطقه‌ای دولت‌ها و مردم مرز رفح بازگشایی شود و کمک‌ها به مردم برسد.
عین اللهی تصریح کرد: آنهایی که ادعای آزادی و حقوق بشر می‌کنند، بدون توجه به قوانین بین المللی کودکان، زنان باردار، مجروحان و افراد پیر را می کشند.
وزیر بهداشت همچنین با اشاره به گفت و گوی روز گذشته خود با رییس سازمان بهداشت جهانی در منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: ایران برای اعزام نیروهای تخصصی، پزشک، پرستار، تجهیزات پزشکی و اقدامات پزشکی آمادگی کامل دارد.
وی ادامه داد: در روزهای گذشته پیام های زیادی از مراکز درمانی مختلف و اساتید داشتم که حاضرند به مردم غزه کمک کنند.
عین اللهی تصریح کرد: جامعه پزشکی ایران در دوران جنگ و دوران کرونا که ۳۵۰ شهید داشت، ایثار خود را ثابت کرده و کادر درمان آماده کمک رسانی به مردم غزه هستند.
وی گفت: اینهایی که ادعای آزادی حقوق بشر می کنند بدون توجه به قوانین بین المللی کودکان، زنان باردار، مجروحان و افراد پیر را می کشند.  
وی افزود: دیروز بعد ازظهر رییس سازمان بهداشت جهانی منطقه مدیترانه شرقی صحبت کردم و ایران آمادگی کامل از لحاظ اعزام نیروهای تخصصی، پزشک، پرستار، تجهیزات پزشکی و اقدامات پزشکی دارد و در این چند روزه پیام های زیادی از مراکز درمانی مختلف و اساتید داشتم که حاضرند به مردم غزه کمک کنند.  
وی تصریح کرد: ایران در دوران جنگ و دوران کرونا که ۳۵۰ شهید داشته، ایثار خود را ثابت کرده و کادر درمان آماده کمک رسانی به مردم غزه هستند.

  • نویسنده :
  • منبع :